Sökning: "kreativt språk"

Visar resultat 16 - 20 av 61 uppsatser innehållade orden kreativt språk.

  1. 16. Robotprogrammering : Att undervisa i programmering på högstadiet i åk. 7 - 9

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Johan Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :programmering; programmering skolan; programmering högstadiet; robotprogrammering högstadiet; didaktik programmering; robotprogrammering skolan;

    Sammanfattning : Detta utvecklingsarbete har haft sitt syfte i att studera hur undervisningen kan stimulera intresse för eleverna. Hur välkomponerade uppgifter ser ut inom programmeringsundervisning och hur arbetet ska läggas upp för att samarbete och socialt lärande ska kännas värdefullt för eleverna. LÄS MER

  2. 17. Det marginaliserade skrivandet : - En kunskapsöversikt över det kreativa skrivandet som verktyg i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Amanda Danhov; Vanillia Flogin; [2021]
    Nyckelord :Didaktiska verktyg; Kreativt skrivande; Litteracitet; Utbildning;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt har som syfte att undersöka det kreativa skrivandets användningsområden i klassrummet. Med detta syfte i åtanke formulerades följande frågeställningar:  ●  I vilket eller vilka syften kan kreativt skrivande vara ett verktyg i klassrummet?  ●  Vilka exempel finns på hur kreativt skrivande används som verktyg?  Metoden som använts är informationssökning, både i internationella såväl som nationella databaser. LÄS MER

  3. 18. “Lersträng och lavendelboll” : Åtta förskollärares syn på materialet lera i förskolans utbildning och undervisning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jessica Johansson; Marianne Törnberg; [2021]
    Nyckelord :lera; förskola; estetiskt lärande; material; förskollärare;

    Sammanfattning : I förskolans utbildning ska barnen ges tillfällen och möjligheter att uppleva estetiska lärprocesser. Estetiska lärprocesser främjar en kunskapsutveckling i vilken barnen får förena känslor, upplevelser, erfarenheter, kunskaper och analys till en helhet (Skolverket 2015, s. 3). Ett kreativt material med stor förändringsbarhet är lera. LÄS MER

  4. 19. Where Are All the Storytellers in Education Today? The Benefits of Creative Writing in the ESL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Tina Erlvik; Cajsa Hermansson; [2021]
    Nyckelord :Creative Writing; English as a Second Language; English as a Foreign Lanugage; Writing Process; Writing Anxiety; Curriculum; Critical thinking; Kreativt skrivande; Engelska som andraspråk; Skrivprocess; Kritiskt tänkande;

    Sammanfattning : In the current study, we explore and present different advantages creative writing can have on ESL and EFL-students’ writing and their attitude towards writing. We have also discovered some problems ESL or EFL-learners can come across in terms of writing in another language. LÄS MER

  5. 20. Facilitating Learner Engagement in Creative Writing

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Fabian Melkersson; [2021]
    Nyckelord :creative writing; learner engagement; English as a Second language; English as a Foreign Language; writing instruction;

    Sammanfattning : Creative writing is a well-established approach to teaching English in the L2 classroom, with the Swedish curriculum including it among its core contents section. There is however a lack of research done on the field, especially when it pertains to learner engagement. LÄS MER