Sökning: "kulturförändring på företag"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden kulturförändring på företag.

  1. 11. Bära Bort Bord : en diskursanalytisk studie av ett kulturförändringsprojekt på Sandvik

    Magister-uppsats, Institutionen för genus, kultur och historia

    Författare :Johanna Övling; [2008]
    Nyckelord :Sandvik; postfordism; Lean produktion; senmodernitet; individualisering; organisationskultur;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har flertalet företag världen över arbetat med omfattande förändringsprocesser i syfte att skapa mindre hierarkiska organisationsstrukturer. Bära Bort Bord är ett nedslag i en sådan förändringsprocess. LÄS MER

  2. 12. Organisationsförändringar : En fallstudie om samspel och effekter vid ett företagsförvärv

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Langworth; Matilda Auoja; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Anställdas och organisationers förändringsvilja och förändringsbenägenhet blir viktiga förutsättningar för att klara av en allt mer internationaliserad och hårdnad konkurrens. Den snabba utvecklingen i affärsvärlden bidrar till att det ständigt sker stora förändringar genom sammanslagningar och uppköp. LÄS MER

  3. 13. Kvalitetsbristkostnader på Ringhals

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Björn Olofsson; Maria Lööf; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Alla företag strävar efter att vara så produktiva och effektiva som möjligt för att uppnå högsta möjliga lönsamhet. En faktor som påverkar lönsamheten är kostnader som beror på bristande kvalitet. Det är väsentligt att reducera dessa kostnader i möjligaste mån för att optimera lönsamheten. LÄS MER

  4. 14. Förvärv och Företagskultur

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Åsa Furn; Lars Johansson; [2002]
    Nyckelord :Business studies; företagskultur; organisationsförändring; förvärv; ackulturation; Elisabeth Sundin; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagsförvärv är en beprövad metod att öka ett företags storlek och styrka på en marknad. Att uppnå synergieffekter och konkurrensfördelar är målet, och finansiella aspekter är avgörande för när och hur ett uppköp ska genomföras. LÄS MER