Sökning: "kundärendehanteringssystem"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet kundärendehanteringssystem.

  1. 1. Utvärdering av Posten Scannings kundärendehanteringssystem CIS

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Nahal Bazsefidpay; [2015]
    Nyckelord :Requirement specification; qualitative research; quantitative research; survey; change management; change requirements; customer case management system; unstructured interview; Kravspecifikation; kvalitativ undersökning; kvantitativ undersökning; enkätundersökning; förändringsbehov; kundärendehanteringssystem; ostrukturerad intervju;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har utförts på uppdrag av Posten Scanning AB, ett helägt dotterbolag till Postnord-koncernen, tillsammans med sina systerbolag, Data Scanning A/S i Danmark och Data Scanning Finland AB. Företaget arbetar med scanning, datafångst och dokumenthanteringstjänster. LÄS MER

  2. 2. Kundklagomål, en gåva eller ett besvär? : Trafikhuvudmännens användning av kundklagomål

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Lisa Gustafsson; Camilla Lindström; Jessica Lindström; [2007]
    Nyckelord :Kundklagomål; Tjänsteutveckling; Kollektivtrafik;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Kundklagomål är en naturlig konsekvens av vilken tjänsteaktivitet som helst (Boshoff, 1997) samtidigt som majoriteten av missnöjda kunder väljer att inte klaga (Stauss & Seidel, 2004). Många verksamheter har även betraktat kundklagomål som något negativt och inom kollektivtrafiken har det varit ovanligt med analyser av kundklagomålens orsaker och effekter fram till 1980-talet (Edvardsson, 1997). LÄS MER