Sökning: "kunden"

Visar resultat 11 - 15 av 2622 uppsatser innehållade ordet kunden.

  1. 11. Externkommunikation vid nedläggning av projekt : En fallstudie om IKEAs nedläggning av IKEA-katalogen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Lindenius; Ida Romppala; [2023]
    Nyckelord :Projekt; projektnedläggning; externkommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen kring hur företag kommunicerar med sina kunder vid nedläggning av projekt. Detta har undersökts med utgångspunkt i hur IKEA kommunicerade med sina kunder efter nedläggning av IKEA-katalogen. Det teoretiska ramverket utgör teorier kring projektnedläggning och kommunikation. LÄS MER

  2. 12. Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare : En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emil Johnsson; Tobias Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Negotiation; negotiation strategies; adaptive selling; Förhandling; förhandlingsstrategier; anpassningsförsäljning;

    Sammanfattning : Titel: Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare: En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 13. Den innovativa säljprocessen för att sprida innovativa produkter : En experimentell studie på Swedish Construction Sales AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Oliver Ehrenberg; Roman Dmitriev; [2023]
    Nyckelord :“innovation marketing”; “innovation sales”; ” innovation is sales”; “innovation”; “diffusion of innovation”; “product”; “marketing”; “sales process”;

    Sammanfattning : This study is based on Partner X's challenges in launching an innovative replacement for rebar on the Swedish market. Swedish Construction Sales AB is working to introduce the product and the study aims to help Swedish Construction Sales AB develop an effective sales process to spread this innovation. LÄS MER

  4. 14. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  5. 15. Förutsättningar för en lyckad implementation av PaaS-modeller : En kvalitativ studie om drivkrafter, utmaningar, åtgärder och förmågor

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Vincent Svenmar; Erik Soinio; [2023]
    Nyckelord :PaaS; PSS; Servitization; Circular economy; Business models; Transformation; PaaS; PSS; Tjänstefiering; Cirkulär ekonomi; Affärsmodeller; Transformation;

    Sammanfattning : I en värld där tjänstefieringsprocessen blivit alltmer vanlig och där konsumenterna börjar övergå i en förändring från att äga produkter till att i stället äga rätten att använda dem, har flera typer affärsmodeller uppstått som gör detta möjligt. En av dessa är produkt som en tjänst (Product as a Service - PaaS), som är ett relativt nytt koncept där kunden inte äger produkten, utan snarare betalar för tillgången till den. LÄS MER