Sökning: "Online kundrecensioner"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Online kundrecensioner.

  1. 1. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  2. 2. Analysis of Customer Behaviours on Customer Reviews and Ratings

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alkim Yetis; Erkut Kavak; [2020]
    Nyckelord :Customer reviews; e-commerce; customer behaviour; fashion industry; genderbased products; text-typed comments; content analysis; Kundrecensioner; e-handeln; kundbeteende; modebranschen; könsinriktade produkter; textskrivna kommentarer; innehållsanal;

    Sammanfattning : With the rapid accretion of online shopping, online customer reviews have become a very essential source. An interpretation of this essential source is not fulfilled with every aspect since online customer reviews consists of unstructured information. LÄS MER

  3. 3. Arbetsgivarens kontroll genom kundens recension : En studie om övervakning inom hotell- och restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Robert Engström; Johnny Forssén; [2018]
    Nyckelord :Övervakning; online-recensioner; feedback; elektronisk övervakning; tillförlitlighet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur hanterar arbetsgivare personalrelaterad information som kan utläsas ur en kundrecension? Syfte: Syftet är att kartlägga hur arbetsgivare kontrollerar sin anställda utifrån den personalrelaterade informationen som framgår i kundrecensioner.   Metod: En deduktiv forskningsansats och en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  4. 4. Consumer ratings-reviews and its impact on consumer purchasing behavior

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Ayesha Ahsan; [2017]
    Nyckelord :Consumer; Reviews and Ratings; Storytelling; Consumer Purchasing Behavior; Product Sales; Online Shops; Ecommerce; Consumer Trust; Kundrecensioner; kundernas köpbeteende; Storytelling; Digital Marknadsföring;

    Sammanfattning : Storytelling is one of the most creative, powerful and effective tools of modern marketing strategies and communication. Due to the expansion of social media, storytelling has become a popular marketing and sales tool that may affect consumer behavior. LÄS MER

  5. 5. Truth or Dare? : An exploration of Opinion Spam’s affect on dimensions of Brand Trust

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Eric Collinder; Oskar Södergren; [2017]
    Nyckelord :Opinion Spam; Brand Trust; Consumer Satisfaction; Electronic Commerce; Electronic Word of Mouth eWOM ;

    Sammanfattning : Consumer generated product reviews is a tool growing in popularity among e-retailers. On account of its many benefits and as the internet is continuously taking over as a market place this may come as no surprise. LÄS MER