Sökning: "Online kundrecensioner"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Online kundrecensioner.
1. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER
2. Analysis of Customer Behaviours on Customer Reviews and Ratings
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : With the rapid accretion of online shopping, online customer reviews have become a very essential source. An interpretation of this essential source is not fulfilled with every aspect since online customer reviews consists of unstructured information. LÄS MER
3. Arbetsgivarens kontroll genom kundens recension : En studie om övervakning inom hotell- och restaurangbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Problemformulering: Hur hanterar arbetsgivare personalrelaterad information som kan utläsas ur en kundrecension? Syfte: Syftet är att kartlägga hur arbetsgivare kontrollerar sin anställda utifrån den personalrelaterade informationen som framgår i kundrecensioner. Metod: En deduktiv forskningsansats och en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER
4. Consumer ratings-reviews and its impact on consumer purchasing behavior
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Storytelling is one of the most creative, powerful and effective tools of modern marketing strategies and communication. Due to the expansion of social media, storytelling has become a popular marketing and sales tool that may affect consumer behavior. LÄS MER
5. Truth or Dare? : An exploration of Opinion Spam’s affect on dimensions of Brand Trust
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Consumer generated product reviews is a tool growing in popularity among e-retailers. On account of its many benefits and as the internet is continuously taking over as a market place this may come as no surprise. LÄS MER