Sökning: "kundförtroende"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade ordet kundförtroende.

  1. 6. Den praktiska hanteringen av informationsrisker : En kvalitativ fallstudie av hur ett svenskt tillverkningsföretag hanterar informationsrisker.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jacob Renning; Alexander Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Information Security Risk Management; ISRM; Manufacturing industry; Prospect Theory; Overconfidence Bias; Informationssäkerhet; ISRM; Tillverkningsindustri; Prospektteori; Övermod bias;

    Sammanfattning : Bakgrund: Informationssäkerhet är någonting som företag inom alla branscher bör ägna sig åt eftersom samtliga organisationer är utsatta för informationsrisker. Avsikten med informationssäkerhet är att skydda information så att den finns tillgänglig vid behov, är tillförlitlig och för att säkerställa att endast behöriga har åtkomst (Informationssäkerhet, 2015). LÄS MER

  2. 7. Bankernas kundrelationer i ett digitaliserat samhälle

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Jdeidani; Sinthujan Sellan; [2019]
    Nyckelord :kundrelation; digitalisering; förtroende; bank;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen har möjliggjort för bankers kunder att uträtta bankärenden på egen hand. Övergången har lett till att fler banker antingen halverat eller stängt ner kontor. I sin tur har detta lett till att banker idag står inför utmaningen att ständigt vara på framkant och utveckla tjänster som tillgodoser kundens behov. LÄS MER

  3. 8. Vägen till lyckad robotrådgivning : En kvalitativ studie om kundförtroende och transaktionskostnader

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Filippa Norrbin; Ebba Stenbeck; [2018]
    Nyckelord :Robo advisory; traditional advisory; asymmetric information; confidence; transaction costs.; Robotrådgivning; traditionell rådgivning; asymmetrisk information; förtroende; transaktionskostnader.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den automatiserade rådgivningen är ett nytt fenomen på den svenska marknaden som innebär att kunderna ställs inför nya utmaningar när det kommer till investeringsrådgivning. Det har i tidigare forskning inte undersökts hur förtroendet ser ut angående robotrådgivning ur ett kundperspektiv vilket bidrar till ett intresse hos författarna att täcka denna kunskapslucka. LÄS MER

  4. 9. Förtroendeskapande vid personuppgiftsbehandling

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Fabian Östling; Patrik Nilsson; [2018]
    Nyckelord :General data protection regulation GDPR ; förtroendeskapande; personuppgiftsbehandling; transparens; säkerhet.;

    Sammanfattning : Verksamheter har idag behov av uppdaterade kundregister för att skapa konkurrensfördelar,detta har gjort att personuppgifters värde ökat. Detta har i sin tur gjortatt insamlingen av personuppgifter har ökat kraftigt de senaste åren. Samtidigt haroron för hur verksamheter behandlar personuppgifter vuxit. LÄS MER

  5. 10. Kundförtroende : Digitaliseringen av banktjänsters påverkan på kundförtroendet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Ellinore Kieninger; Ambjörn Martinsson; [2017]
    Nyckelord :Digitization of banking services; Internet bank; customer trust; perceived risk; perceived uncertainty; Digitalisering av banktjänster; Internetbanken; kundförtroende; upplevd risk; upplevd osäkerhet;

    Sammanfattning : Bankbranschen befinner sig i en ständig förändring, där traditionella bankkontor avvecklas och de digitala banktjänsterna tillkommer. Detta har skapat en ny sorts relation mellan bankernas kunder och banken, där den fysiska relationen har minskat och den digitala relationen har ökat. LÄS MER