Sökning: "kundförtroende"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade ordet kundförtroende.

  1. 11. Litar du på din internetbank? : Effekterna av förtroende för acceptansen av internetbanker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Frida Banffy; Hanna Wirén; [2016]
    Nyckelord :Kundförtroende; internetbanker; TAM;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att genom en kvantitativ undersökning skapa förståelse för olika dimensioner av förtroende för internetbanker. Detta gör vi genom en replikerande studie av Suh och Han’s undersökning från 2002. Metod: Vår studie är baserad på en kvantitativ forskningsmetod i form av en webbaserad enkätundersökning. LÄS MER

  2. 12. Tjänsten Internetbank på svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jimmy Nguyen Ho; [2015]
    Nyckelord :Internetbank; tillfredsställelse; tjänster; accepterande av Internetbank; användbarhet; användarvänlighet; förtroende;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Tjänsten Internetbank på svenska marknaden Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Jimmy Nguyen Ho Handledare: Jens Eklinder Frick och Jonas Molin Datum: oktober 2015. LÄS MER

  3. 13. Samsung Electronics i medial kris : En Corporate Social Responsibility studie avseende konsumentens förtroende vid en medial kris

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Felicia Hassel; Pernilla Plog; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De flesta företag är beroende av att gå med ekonomiskt vinst för att överleva, och vid en medial kris är det därför nödvändigt att minska risken för negativ medial rapportering. Detta för att kunna behålla varumärkets kundförtroende. LÄS MER

  4. 14. Förtroende för E-handeln : Förtroendeskapande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Pontus Kodia; Mohammad Reza Wesali; [2014]
    Nyckelord :Trust; building trust; e-commerce; Förtroende; förtroendeskapande; e-handel;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur företag arbetar med att skapa och bevara kundförtroende över internet. För att besvara syftet undersöker vi hur företag som bedriver e-handel arbetar med att skapa och bevara kundförtroende. LÄS MER

  5. 15. Välgörenhetsorganisationer i sociala medier : En studie om e-kundlojaliteten att förbättra

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Caroline Karlsson; Dejan Matejic; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; välgörenhetsorganisationer; marknadsföring; relationsmarknadsföring; kundlojalitet; kundtillfredsställelse; kundförtroende; internet; facebook; instagram; twitter; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån e-kundlojalitetsbegreppet utvärdera hur välgörenhetsorganisationer i dagsläget arbetar med sociala medier liksom hur de kan förbättra gåvogivarnas e-kundlojalitet genom sociala medier. Metod: Våra metoder har både kvalitativa och kvantitativa inslag och består av intervjuer med personal från fyra olika välgörenhetsorganisationer som är väl insatta i arbetet med sociala medier liksom innehållsanalyser av organisationernas profilsidor i sociala medier. LÄS MER