Sökning: "kundundersökning ica"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kundundersökning ica.

  1. 1. Cash is no longer king : En studie av införandet av kontaktlös betalning i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Udd-Peterson; Amanda Lidström; [2015]
    Nyckelord :Porters fem konkurrenskrafter; Teknologiacceptansmodellen; Varumärkesutvidgning; Kontaktlös betalning; Betalsystem;

    Sammanfattning : Utvecklingen mot ett kontantlöst samhälle medför ständig utveckling av nya betaltjänster. En sådan är kontaktlös betalning vilken innebär att användaren endast behöver svepa kortet i luften över kortterminalen för att betala. ICA Banken är under maj 2015 först ut i Sverige att lansera bankkort med kontaktlös betalfunktion. LÄS MER

  2. 2. Brand Switching : En kvantitativ studie av ICA:s övergång från Euroshopper till ICA Basic.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Macellaro; Peter Marteliusson; [2014]
    Nyckelord :Brandswitching; corporate branding; product branding; word of mouth; Hypotesprövning; ICA Basic; kundundersökning; lågprisvarumärken; marknadsföringsmixen; kvantitativ studie; marknadsföring; regressionsanalys; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens läge är konkurrensen inom livsmedelsbranschen stenhård och företag försöker på alla möjliga sätt att marknadsföra sina produkter. Dock räcker det inte med att endast göra reklam för sina produkter, utan man måste integrera med kunderna och skapa underlag som möjliggör en positiv varumärkesimage i kundernas ögon och får dem att känna en positiv känsla inför företagets varumärke. LÄS MER

  3. 3. Personanpassad direktmarknadsföring : En studie kring lagring av köpbeteende.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; KLARA LARSSON; [2011]
    Nyckelord :direktreklam; direct marketing; direct advertising; personalized offers; privacy; direktmarknadsföring; personanpassade erbjudanden; personlig integritet;

    Sammanfattning : I dagens konsumentsamhälle växer hela tiden utbudet av varor och tjänster att välja mellan och därmed växer även konkurrensen mellan de olika företag som finns ute på marknaden.Utvecklingen inom direktmarknadsföringen går snabbt framåt och med framstegen inom området kommer det även fram nya sätt att nå kunderna. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesstrategier : Användningen av EMV för att skapa kundlojalitet i den svenska dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Janina Johansson; Annelie Koskiranta; [2007]
    Nyckelord :varumärkesstrategier; egna märkesvaror; EMV; kundlojalitet;

    Sammanfattning : The Swedish retail business has been characterized by a small number of ruling distributors. These distributors have been affected negatively by the internationalization which has made it possible for international distributors to establish their stores in the Swedish market. These international distributors are focused on low price stores. LÄS MER

  5. 5. ICA:s egna märkesvaror : Hur ökas kundens lojalitet till egna märkesvaror?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maja Bohlenius; Agneta Sjölin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar dagligvaruhandelns egna märkesvaror, så kallade EMV, kring vilket uppmärksamheten har ökat under senare år. Den ökande priskonkurrensen har påskyndat svenska dagligvarukedjors satsning på EMV, då dessa i regel innebär lägre priser till konsumenterna och högre marginaler till detaljisten själv. LÄS MER