Sökning: "SOFIA JIRESKOG"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden SOFIA JIRESKOG.

  1. 1. Riskfri e-handel i Sverige?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Jireskog; Valerija Sabo; [2014]
    Nyckelord :E-handel; sociala medier; layout; risk; Online shopping; social media; consumer behavior; layout; risk; payment options; konsumentbeteende; betalningsmetoder;

    Sammanfattning : Internet är en del av vardagslivet och har fått ett stort inflytande på hur människor idag lever sina liv. E-handeln är en del av helheten som bidragit till förändringar i konsumenternas beteende; hur de handlar och söker information. Företagen utformar sin strategi utefter detta för att kunna hantera olika moment i köpprocessen. LÄS MER

  2. 2. Personanpassad direktmarknadsföring : En studie kring lagring av köpbeteende.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; KLARA LARSSON; [2011]
    Nyckelord :direktreklam; direct marketing; direct advertising; personalized offers; privacy; direktmarknadsföring; personanpassade erbjudanden; personlig integritet;

    Sammanfattning : I dagens konsumentsamhälle växer hela tiden utbudet av varor och tjänster att välja mellan och därmed växer även konkurrensen mellan de olika företag som finns ute på marknaden.Utvecklingen inom direktmarknadsföringen går snabbt framåt och med framstegen inom området kommer det även fram nya sätt att nå kunderna. LÄS MER

  3. 3. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; SOFIA JIRESKOG; [2010]
    Nyckelord :arketing; attitudes and buyers behavior; young consumers;

    Sammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER