Sökning: "attitudes and buyers behavior"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden attitudes and buyers behavior.

  1. 1. Elbilsköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Andersson; Christopher Duong; Ludmilla Mateus Tati; [2023]
    Nyckelord :Innovators; early adopters; early majority; konsumenter; köpbeteende; eWOM; WOM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Elbilköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Marcus Andersson, Christopher Duong, Ludmilla Mateus Tati Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Innovators, early adopters, early majority, konsumenter, köpbeteende, eWOM, WOM Syfte: Jämföra olika grupper av konsumenter utifrån deras attityder och beslutfattande vid köp av elbilar. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk omfattas av: Livscykeln för adoption av ny teknologi, planerat beteende, word-of-mouth, elektronisk word-of-mouth, barriärer vid adoption av ny teknologi, högt och låg engagemang, samt köpprocessen. LÄS MER

  2. 2. Can we play our way to a more circular fashion world? : A quantitative study about the impact of gamification on consumer attitudes and intentions to use C2C apps

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Arnesson; Sofia Westman; [2022]
    Nyckelord :Sustainable fashion; C2C apps; Gamification; Sustainable consumption; Second hand;

    Sammanfattning : As new styles rapidly replace the old and garments are discarded, fast fashion and clothing consumption contribute to a serious and negative environmental impact. Previous research and fast fashion’s negative sustainability consequences all imply that a change is required. LÄS MER

  3. 3. Effects of Perceived Risks on Online Shopping Behavior

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Abu Bakr Nadeem Azhar; [2019]
    Nyckelord :Online Shopping; Perceived Risks; Online buyers; Online non-buyers; Online Shopping Behavior;

    Sammanfattning : Online shopping is rapidly expanding across the globe including developing markets. The consumer is under the perception of different types of risks associated with online shopping which may damage him. LÄS MER

  4. 4. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; SOFIA JIRESKOG; [2010]
    Nyckelord :arketing; attitudes and buyers behavior; young consumers;

    Sammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER