Sökning: "kvalitativ intern kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 304 uppsatser innehållade orden kvalitativ intern kommunikation.
21. En studie kring medarbetares upplevelser och engagemang av intern kommunikation : En kvalitativ studie genomförd på en medelstor organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna kandidatuppsats fokuserar på hur intern kommunikation kan användas av en arbetsgivare på en medelstor organisation samt hur medarbetarna upplever den. Studien har utgått från en kvalitativ metod och empirin har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare, linjechefer och chefer i ledningsfunktionen. LÄS MER
22. Hantering av företagsidentitet : ett internt ledningsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Stora industrisatsningar träder fram i norra Sverige och industrin står inför en grön energiomställning. Investeringar som förväntas medföra stor tillväxt på ekonomin och generera många nya arbetstillfällen. LÄS MER
23. Kommunicera mera : En studie om hur intern kommunikation används som styrmedel inför en ekonomisk kris
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur ett företags interna kommunikation används som styrmedel inför en ekonomisk kris, för att i sin tur främja medarbetarnas engagemang, tillhörighet, medvetenhet och förståelse. Ett teoretiskt ramverk utifrån Contingency theory, intern kommunikation och intern kriskommunikation har legat till grund för att genomföra studien. LÄS MER
24. Säkerheten framför allt : En kvalitativ intervjustudie om arbetstagares upplevelse av intern- och säkerhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien ämnar undersöka hur arbetstagare på en industriorganisation i Jönköping upplever den interna kommunikationen samt kommunikation kring säkert beteende. Syftet med studien är att undersöka hur elva arbetstagare som arbetar på olika hierarkiska nivåer i organisationen upplever den generella interna kommunikationen och specifikt kommunikation kring säkert beteende, samt upplevelsen av digitala kanaler. LÄS MER
25. Förvarsmaktens viktigaste vapen?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att undersöka medarbetares uppfattningar om intern kriskommunikation. I fallstudien studeras den svenska Försvarsmakten under de två första månaderna av kriget i Ukraina. LÄS MER