Sökning: "kvalitativ intern kommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 304 uppsatser innehållade orden kvalitativ intern kommunikation.

  1. 6. Hantering av elkrisen. En kvalitativ studie om ledningens krishantering och kriskommunikationen under den rådande elkrisen i svenska elföretag.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Ahlm; Pavel Dan; [2023-02-16]
    Nyckelord :kris; krishantering; kristeam; risk; kriskommunikation; extern kommunikation; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har genom alla tider behövt utstå, hantera och överleva diverse olika kriser. Den senaste tiden har världen återigen befunnit sig i en tid av ovisshet i och med den rådande elkrisen som brutit ut i Europa vilket har fått stora konsekvenser för den svenska elmarknaden. LÄS MER

  2. 7. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  3. 8. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  4. 9. Tjänstepension - värdet ökar med kunskap : En fallstudie om en organisations kommunikationsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hanna Gjulem; Angelica Kollberg; [2023]
    Nyckelord :Information sharing; internal communication; knowledge; knowledge management; pension knowledge; generational differences; Informationsdelning; intern kommunikation; kunskap; organisationslärande; pensionskunskap; generationsskillnader;

    Sammanfattning : I studien undersöks medarbetarnas syn på den interna kommunikationen om tjänstepension inom ett tjänsteproducerande företag. Utgångspunkten i undersökningen var att genom en enkätundersökning undersöka hur medarbetarnas pensionskunskaper såg ut, hur deras intresse var samt om hur de upplevde att organisationen informerar om tjänstepensionen. LÄS MER

  5. 10. Är en oförutsedd samhällskris ett hot mot organisationskulturen eller en möjlighet till att stärka den? - en kvalitativ analys av organisationskulturen på ett företag och hur den påverkas till följd av distanserade förutsättningar

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sebastian Jakobsen; Mikaela Söderholm; Nicholas Nårevall; [2023]
    Nyckelord :Organisationskultur; organisationsidentitet; intern kommunikation; pandemi; krishantering; distansarbete; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks organisationskulturens påverkan av en samhällskris inom ett medelstort svenskt företag, som likt många andra, fått genomlida coronapandemin. När ett digitaliserat distansarbete hastigt införs, och när medarbetare inte längre arbetar tillsammans som ett kollektiv på plats, kan organisationskulturen komma att hamna i skymundan. LÄS MER