Sökning: "kvantitativ enkät information"

Visar resultat 21 - 25 av 328 uppsatser innehållade orden kvantitativ enkät information.

  1. 21. Vem får bära skulden? En kvantitativ studie om skuldbeläggande av brottsoffer utsatta för våldtäkt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Mira Skarin Kinnander; Johanna Jigin; [2023]
    Nyckelord :Skuldbeläggande av offer; sexism; våldtäkt; acceptans av våldtäktsmyter; Victim blaming; Rape; Rape myth acceptance; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate whether an experimental manipulation, containing text from the media, affected the level of victim blaming of a victim of sexual assault. We also tested for gender differences in victim blaming. Finally, the relationship between sexism and victim blaming was examined in men. LÄS MER

  2. 22. Framtidens mobilitetsstad - Bilpool : En hållbar lösning för en hållbar framtid?

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Andrea Rosén; Erik Persson; [2023]
    Nyckelord :bilpool; bilpoolsanvändning; bilpoolsföretag; bilpool användningshistorik; mobilitetsstäder. som har används är bilpool; bilpoolsanvändning; bilpoolsföretag; bilpool användningshistorik; mobilitetsstäder.;

    Sammanfattning : För att minska människans klimatpåverkan behöver antalet bilar i samhället bli färre. En av de föreslagna lösningarna är bilpooler. LÄS MER

  3. 23. ”There is open and honest two-way communication at our company” : En kvantitativ undersökning om vad som kan påverkat Sandvik Manufacturing Solutions resultat på deras medarbetarundersökning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Felicia Asklöf; Sofie Jonsson Hulkko; [2023]
    Nyckelord :Two-way communication; internal communication; organizational communication; organizational culture; Tvåvägskommunikation; internkommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur;

    Sammanfattning : Denna kvantitativa studie undersöker faktorer som kan ha påverkat resultatet på Sandvik Manufacturing Solutions medarbetarundersökning relaterat till påståendet "There is open and honest two-way communication at our company” och varför. Studien tillämpade en enkät som distribuerades på Sandvik Manufacturing Solutions intranät och via e-post och fanns att tillgå för cirka 1900 medarbetare. LÄS MER

  4. 24. The Development of Brand Loyalty within Online Motorsport Brand Communities

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alexander Hedlund; Simon Sundelius; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Online Brand Communities; Motorsport; Motorsport Brand Communities; Brand Community Engagement; Brand Identification; Brand Community Participation; Brand Community Identification; Brand Community Trust; Brand Community Commitment;

    Sammanfattning : The use of online brand communities and its effect on brand loyalty has been heavily researched in previous studies. However, online brand communities in the context of motorsport, which is inherently different from other sports, has not been thoroughly researched previously and currently remains unknown. LÄS MER

  5. 25. En hållbar framtid : förskollärares syn på, strukturering av samt arbetemed hållbar utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Moa Bourghardt; Therese Bylund; [2023]
    Nyckelord :hållbar utveckling; förskola; delaktighet;

    Sammanfattning : Sammanfattning I denna studie har undersökts hur förskollärare beskriver undervisning om hållbar utveckling, både när det kommer till i vilken kvantitet olika material, miljöer och aktiviteter förekommer i verksamheten, men också till hur pedagogerna själva beskriver hur de gör barnen delaktiga i undervisningen. Syfte Syftet är att undersöka förskollärares beskrivning av sin syn på, strukturering av samt arbete med hållbar utveckling. LÄS MER