Sökning: "kvantitativ enkätstudie"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden kvantitativ enkätstudie.
1. Teamarbete vid akuta situationer : Kvantitativ enkätstudie utifrån anestesisjuksköterskors inställning
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Välfungerande teamarbete beskrivs som en central del i upprätthållandet av patientsäkerheten. Akuta situationer är ofta kaotiska och då är det extra viktigt med välfungerande teamarbete. LÄS MER
2. Attityder till kvinnlig nakenhet på sociala medier : En kvantitativ studie om vuxna personer bosatta i Sveriges attityder till kvinnlig nakenhet på sociala medier
L3-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Denna studie behandlar attityder till kvinnlig nakenhet på sociala medier, vilket är en rådande diskussion i samhället då vi via våra sociala medier möts av denna typ av innehåll dagligen. Eftersom tidigare forskning är bristfällig utgör detta ett outforskat område som denna studie ämnar undersöka. LÄS MER
3. Arbetsmotivation och personlighetsdrag : En kvantitativ enkätstudie om korrelationen mellan individers upplevda arbetsmotivation och personlighetsdrag
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna kvantitativa studie har syfte att undersöka sambandet mellan individers upplevda arbetsmotivation och dess personlighetsdrag. Ökad kunskap inom området har visat sig möjliggöra förbättringar inom personalarbete, däribland ledning och rekrytering. LÄS MER
4. Rektorers pedagogiska ledarskapför fritidshemmet : En kvantitativ enkätstudie med kvalitativa inslag om rektorns syn på fritidshemmets komplexa uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Autentisk femvertising : Dimensioner av autentisk femvertising och betydelsen med avseende på generationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka autentisk femvertising från ett kvinnligt konsumentperspektiv. Detta görs genom att utforma en generaliserad modell av vad som anses vara av betydelse för att femvertising ska upplevas autentiskt. Vidare undersöks hur olika generationer förhåller sig till autentisk femvertising. LÄS MER