Sökning: "lärare förr i tiden"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden lärare förr i tiden.

  1. 1. Elever måste få göra fel för att göra rätt : Hur korrigerar lärare uttalsvariationer i engelsk språkinlärning i årskurs 4 - 6?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :JENNY PETTERSSON; [2021]
    Nyckelord :correction; error; feedback; mistake; pronunciation;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att ta reda på vad den senaste forskningen säger om lärares korrigering av uttal hos elever i engelskundervisningen. Detta är viktigt då eleverna behöver ett funktionellt tal för att göra sig förstådda på målspråket och vissa uttalsfel kan försvåra begripligheten. LÄS MER

  2. 2. Mellan livsfrågor och kristendom : En enkätstudie om lågstadielärares prioriteringar i religionsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Veronica Franzke; Emma Åström; [2018]
    Nyckelord :Didaktik; lågstadiet; läroplan; religionskunskap; mångreligiositet;

    Sammanfattning : Den här studiens syfte är att undersöka vad lågstadielärare anser att religionsundervisningens syfte är samt vad de prioriterar i religionsundervisningen utifrån och utöver det centrala innehållet i religionskunskap. Lärarnas prioriteringar kopplades i studien även till mångreligiositet. LÄS MER

  3. 3. Årstafältet skola

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Karin Gunnerek; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I det här projektet har jag undersökt om det är möjligt att skapa ett mer intimt möte med skolan om entré situationen ändrades. Genom att dela upp den stora entré som vanligtvis finns, i flera stycken mindre, vill jag skapa känsan av att småskalighet och överblickbarhet i den egna delen även om hela skolan är väldigt stor. LÄS MER

  4. 4. De samhällsorienterande ämnena : En studie av de fyra separata ämnenas utrymme och hur de kommer till uttryck i läroböcker för årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Johanna Andersson; Maria Borgström; [2017]
    Nyckelord :Samhällsorienterande ämnen; SO; blockämne; ämnesmarkörer; läroplansförenlighet; horisontellt; vertikalt; årskurs 1-3; läromedelsanalys; geografi; historia; religionskunskap; samhällskunskap;

    Sammanfattning : Läromedelsgranskingen som förr var obligatorisk är nu helt avskaffad och lärare får inta rollen som läromedelsgranskare själva. Tiden som lärare lägger på granskning av läroböcker är dock relativt begränsad. Därför kan läromedelsanalyser av aktuella läroböcker bidra till att lärare får insikt i vad böckerna har att erbjuda. LÄS MER

  5. 5. Biblioteket som resurs i geografiundervisningen

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Benjamin Röpcke; [2013]
    Nyckelord :Skolbibliotek; pedagogisk resurs; geografiundervisningen; samarbete; källor.;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks hur biblioteket kan fungera som resurs igeografiundervisningen samt hur ett samarbete mellan bibliotek och skola kan se ut. Idagens värld, med ny teknik som t.ex. datorer och internet samt olika databaser, därinformation finns i överflöd kan ett skolbibliotek vara en viktig källa inomundervisningen. LÄS MER