Sökning: "lärare stanna"
Visar resultat 41 - 45 av 49 uppsatser innehållade orden lärare stanna.
41. Lärplattans effekter för motivation till lärande Tablet´s impact on motivation for learning
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Utifrån studiens empiriska resultat-, litteratur- och forskningsgenomgång visar resultatet att lärplattan är ett bra och framgångsrikt redskap för lärande och då detta med utgångspunkt från alla elever, med eller utan behov av särskilt stöd. Det som främst visat sig har betydelse är att lärplattan ökar elevens motivation till lärande men även dennes självkänsla, nyfikenhet och drift till kunskapsinhämtning. LÄS MER
42. Fantasy är inte bara verklighetsflykt : Att använda fantasy för att utveckla elevers läsförståelse och motivera till läsning av kanoniska texter
L3-uppsats, Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur fantasy kan användas för att öka elevers läsförståelse. Min uppsats är teoretisk på så sätt att jag inte har gjort någon empirisk undersökning. LÄS MER
43. Vad motiverar elever att fullfölja sina studier i italienska? – En kvalitativ studie om elevers och lärares uppfattningar kring motivation för språkstudier.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning: Denna studies huvudsyfte var att få veta mer om vad som motiverar elever att fullföljasina studier i italienska till och med gymnasieskolans steg 3. De flesta eleverna hoppar av italienskastudiernaredan efter steg 1 ellermen ett antal elever bestämmer sig för att fortsätta trots att detta inte är obligatoriskt. LÄS MER
44. Elevers och lärares syn på gruppbaserat arbete
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Skolan har genom åren använt arbetsformen gruppbaserat arbete (grupparbete). Denna arbetsform har varit populär i olika omfattning, men har hela tiden funnits med i undervisningen. Läroplanen beskriver i sina strävandemål att eleverna ska fostras i grundläggande demokratiska värderingar, visa varandra respekt och lära sig av varandra. LÄS MER
45. Temaarbete – En läroprocess för lärare såväl som elever
C-uppsats,Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Undersökningen syftar till att med fokus på temaarbete som undervisningsmetodundersöka hur lärare i skolan erfar och hanterar såväl den egna som elevernas läroprocess. Uppsatsen syftar till attstudera hur läraren erfar sitt eget lärande i samarbetet i arbetslaget, men också i arbetet med elevernas lärande isamband med temaarbete. LÄS MER