Sökning: "lärarens roll för motivation"
Visar resultat 16 - 20 av 144 uppsatser innehållade orden lärarens roll för motivation.
16. Strategier för att öka högstadieelevers motivation till att vara fysiskt aktiva
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur man som lärare kan arbeta för att främja motivation hos elever på högstadiet. Lärarens roll, strategier, och teorier ligger till grund för studien. LÄS MER
17. Formativ bedömning och återkoppling i bildämnet årskurs 9 : En studie ur elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie var att få insikter om elevers perspektiv på återkoppling i bildämnet i årskurs 9. Den kvalitativa studien har genomförts med en enkätundersökning samt en fokusgruppintervju med fem elever. Tre klasser svarade på enkäten. LÄS MER
18. Att stimulera elevers motivation för att läsa i de tidiga skolåren
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Läsmotivation bland svenska elever sjunker år för år. Syftet med denna undersökning är att identifiera metoder som tidigare forskning kring läsmotivation i skolan förespråkar för att vända den negativa utvecklingen. LÄS MER
19. Engelska i och utanför skolan : Hur elever i åk 9 lär sig engelska och hur det påverkar deras motivation i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Elever möter det engelska språket både utanför och i skolan på olika sätt. Kontakten med språket i olika situationer utanför skolan bidrar till en form av inlärning som genererar olika slags kunskaper, erfarenheter och motivation hos eleverna. LÄS MER
20. Elevers motivation i algebra : En kvalitativ studie om hur elever i åk 6 påverkas av den inre och yttre motivationen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med studien är att redovisa vilka inre och yttre faktorer som bidrar till elevers motivation i matematikämnet. Studien utgår från ett elevperspektiv i årskurs 6 med en avgränsning till algebra och ekvationer. LÄS MER