Sökning: "language choice"
Visar resultat 21 - 25 av 642 uppsatser innehållade orden language choice.
21. Promoting Multilingualism as a Resource in Education : A Minor Field Study on a Senior Secondary School in The Gambia
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : AbstractThe study aims to explore how students’ linguistic resources are used for learning in a school in Gambia. The study is a field study and was conducted at a Senior Secondary School during January and February 2023. LÄS MER
22. Utveckling av en belysningsarmatur i offentliga korridorer
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The product development of a lighting fixture is a bachelors thesis in the program in innovation technology and design at Karlstads university carried out by Heidi Hauguth, where the work corresponds to 22.5 credits and is carried out during the spring of 2023. LÄS MER
23. Ensuring Brand Safety by Using Contextual Text Features: A Study of Text Classification with BERT
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : When advertisements are placed on web pages, the context in which the advertisements are presented is important. For example, manufacturers of kitchen knives may not want their advertisement to appear in a news article about a knife-wielding murderer. LÄS MER
24. La place des listes lexicales dans l’enseignement du vocabulaire en classe de FLE en Suède
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Language is an ideal tool that humans use to communicate with their fellow human beings. Thus, vocabulary plays a key role in learning French. Different methods are used in the classroom to accredit the teaching of foreign language vocabulary in middle school in Sweden. LÄS MER
25. Skönlitteraturens roll i grundskolans tidiga år : En studie om lärares val av skönlitterära texter i årskurs F-3 i ämnet svenska
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur lärare i F-3 väljer skönlitterära texter till sin undervisning och vilka kriterier och faktorer som påverkar deras val. Studien baseras på ett webbaserat frågeformulär som skickades ut via sociala medier till olika lärare som undervisar i årskurserna F-3. LÄS MER