Sökning: "linander"
Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade ordet linander.
11. Konstruktion av testbänk för karaktärisering
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/MaskinteknikSammanfattning : .... LÄS MER
12. Tiga är silver och tala är guld. : En studie av elevers upplevelser av litteratursamtali årskurs 2
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka elevers upplevelser av litteratursamtal i årskurs2. I studien deltog 30 elever och två lärare. Studiens empiriska material samlades ingenom intervjuer, som sedan analyserades och tolkades genom en innehållsanalys. LÄS MER
13. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER
14. Att göra medvetna textval : En studie om textens betydelse för litteratursamtalet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få kunskap om textvalets betydelse för litteratursamtalet. Studiens empiriska material samlas in via videoupptagningar av observationer av åtta litteratursamtal med elever i årskurs 2. Observationerna är öppna, deltagande och genomförs i en arrangerad kontext. Litteratursamtalen utgår från fyra olika texter. LÄS MER
15. Advertising for a good cause or simply good advertising? A quantitative study of the brand-related and social effects of purpose-driven advertising claims.
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Brands frequently engage in purpose-driven advertising where they promote a social issue, often without communicating any information about related CSR activities. Still, little is known about the effects of such purpose-driven advertising claims, both on the brands engaging in such advertising (brand-related effects) and the societies in which it is present (social effects). LÄS MER