Sökning: "ljud i butik"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden ljud i butik.
1. Marknadsföring inom hifi-branschen : Pause Ljud och Bild före, under och efter corona-pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Under coronapandemin har det skett en omställning till det digitala. För marknadsföringen av företag innebär detta att det gått från physical first till digital first. LÄS MER
2. Detection and Awareness of Short Alert Sounds in a Retail Environment : Towards using sonification to reduce shoplifting
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study is part of a larger research project at KTH Royal Institute of Technology that focuses on reducing theft and shoplifting in stores using sonification as a method of surveillance and preemptive measures. We believe that by triggering sounds when store visitors interact with goods, it is possible to notify the shoplifter that they are being monitored, without disturbing the regular customer. LÄS MER
3. Adaptive content-based sound compression
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknikSammanfattning : Three different classification solutions for distinguishing events from non-events in surveillance audio are described and evaluated. The three compared methods are energy functions, Gaussian mixture modelling algorithms (GMM) and existing voice activity detectors (VAD). LÄS MER
4. Barnens kläder och barnens kön : Könsneutral exponering som problem i butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Physical stores are facing challenges in the retail market when more customers choose to shop online. As to the competition, it has become more important to stand out, especially through visual merchandising which implicate the stores visual communication towards the customers. LÄS MER
5. Butikskommunikationens viktiga roll
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Studien är främst till för att bringa klarhet i hur en butik bör arbeta med visuell marknadsföring för att nå konsumenten och skapa en positiv reaktion hos denne. Vi har dessutom undersökt vikten av relationen till kunden, och hur företaget arbetar med det genom relationsmarknadsföring. LÄS MER