Sökning: "low-poly"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet low-poly.
1. LOW POLY I 3D GRAFISK MILJÖ : En studie om Low Poly acceptans och upplevelse av spelare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Frågeställningen för denna studie; Vad är det som ger Low Poly tillräcklig attraktionskraft i spel för att spelaren ska vilja stanna kvar i miljön och utföra spelmoment och vilja spela vidare? Detta är en digitalt utförd kvantitativ studie, baserad på en spelscen skapad i Low Polygrafik, föreställande en tidlöst utformad sushibar. Teststimuli var bilder från den skapade scenen. LÄS MER
2. Evaluating PQPM for Usage in Combination with Continuous LOD in VR
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The use of Virtual Reality (VR) is growing in commercial use, one type of VR headset, called mobile stand-alone system has limited resources for computing and memory. Because of this, when developing real-time applications for this type of VR headset, performance needs to be heavily considered. LÄS MER
3. Detaljnivåer inom 3D-modellering : Abstraktion av 3d-karaktärer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Low-poly är en term som används för att beskriva 3D-modeller som består av få polygoner, vilket är de 2D-plan som utgör en 3D-model. Denna rapport försöker ta reda på hur modeller med hög detaljnivå kan göras om till modeller med lägre detaljnivå för att spara in på tid och kostnader. LÄS MER
4. Transreality
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : How can we as architects interact with external practices, such as video games? Are there relevant aspects to be found, and what are the ways in which they could be approached? This project grounds itself in three different personal interests; architecture, digital design tools and video games, or more specifically: ”What kind of architectural expressions and spaces could be created if we design in the borderland between the real and the virtual game?” This is an experimental project that approaches a few aspects of video game design, as well as potential qualities of virtual worlds. It concerns itself with image based digital massing, level design as basis for program or composition on site, as well as being on the border between the real and the virtual. LÄS MER
5. Game Character : Concept to product
Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för datavetenskapSammanfattning : A production pipeline of different game companies is explored with the idea of creating characters specifically designed for games. A character was created following the different components of a real game studio which produced a low poly count character that could be implemented into a game from a technical and aesthetic point of view. LÄS MER