Sökning: "low-poly"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet low-poly.

  1. 1. LOW POLY I 3D GRAFISK MILJÖ : En studie om Low Poly acceptans och upplevelse av spelare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sara Linnér; [2023]
    Nyckelord :Low Poly; Game Graphic; Spelgrafik; 3D Design;

    Sammanfattning : Frågeställningen för denna studie; Vad är det som ger Low Poly tillräcklig attraktionskraft i spel för att spelaren ska vilja stanna kvar i miljön och utföra spelmoment och vilja spela vidare? Detta är en digitalt utförd kvantitativ studie, baserad på en spelscen skapad i Low Polygrafik, föreställande en tidlöst utformad sushibar. Teststimuli var bilder från den skapade scenen. LÄS MER

  2. 2. Evaluating PQPM for Usage in Combination with Continuous LOD in VR

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Oskar Nyström; [2022]
    Nyckelord :Level-of-Detail; Quality Metric; Visual Quality Evaluation; Virtual Reality; Pixel Quality Per Meter; Level-of-Detail; Kvalitetsmått; Evaluering av Visuell Kvalitet; Virtual Reality; Pixel Quality Per Meter;

    Sammanfattning : The use of Virtual Reality (VR) is growing in commercial use, one type of VR headset, called mobile stand-alone system has limited resources for computing and memory. Because of this, when developing real-time applications for this type of VR headset, performance needs to be heavily considered. LÄS MER

  3. 3. Detaljnivåer inom 3D-modellering : Abstraktion av 3d-karaktärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonathan Ohlsson; Max Englund; [2021]
    Nyckelord :low-poly; 3D-grafik; karaktärsdesign; grafisk stil;

    Sammanfattning : Low-poly är en term som används för att beskriva 3D-modeller som består av få polygoner, vilket är de 2D-plan som utgör en 3D-model. Denna rapport försöker ta reda på hur modeller med hög detaljnivå kan göras om till modeller med lägre detaljnivå för att spara in på tid och kostnader. LÄS MER

  4. 4. Transreality

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Emmelina Gateman; [2020]
    Nyckelord :virtual; representation; video game design; low poly; image fabrication; displacement; worldbuilding;

    Sammanfattning : How can we as architects interact with external practices, such as video games? Are there relevant aspects to be found, and what are the ways in which they could be approached? This project grounds itself in three different personal interests; architecture, digital design tools and video games, or more specifically: ”What kind of architectural expressions and spaces could be created if we design in the borderland between the real and the virtual game?” This is an experimental project that approaches a few aspects of video game design, as well as potential qualities of virtual worlds. It concerns itself with image based digital massing, level design as basis for program or composition on site, as well as being on the border between the real and the virtual. LÄS MER

  5. 5. Game Character : Concept to product

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för datavetenskap

    Författare :Danial Rashidi; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A production pipeline of different game companies is explored with the idea of creating characters specifically designed for games. A character was created following the different components of a real game studio which produced a low poly count character that could be implemented into a game from a technical and aesthetic point of view. LÄS MER