Sökning: "mäklare kundmöte"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden mäklare kundmöte.

  1. 1. Aktivt empatiskt lyssnande (AEL) : En kvantitativ studie av säljare i kunskapsintensiva branscher

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maria Bergström; Anne-Charlotte Wellgren; [2016]
    Nyckelord :AEL; active listening; communication; salespeople; relations; AEL; aktivt lyssnande; kommunikation; säljare; relationer;

    Sammanfattning : Syfte: Tidigare forskning visar att AEL har påverkan på en säljares prestationer och ger bättre kundrelationer. Syftet med denna studie är att mäta säljares självupplevda förmåga att använda sig av AEL under ett kundmöte och analysera sambandet mellan AEL och deras kön, ålder, erfarenhet samt bruttolön i en kunskapsintensiv bransch. LÄS MER

  2. 2. Sanningens ögonblick - fastighetsmäklaren skapar förtroende i kundmötet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Elisabeth Ahlenius; Jenny Bynander; [2009]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Förtroende; Kundmöte; Relationsmarknadsföring; Sanningens ögonblick;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur använder fastighetsmäklaren relationsmarknadsföring för att bygga relationer till kunder? Syfte: Vi vill skapa förståelse för hur fastighetsmäklaren använder kundmötet för att skapa förtroende till kunden. Slutsats: Fastighetsmäklaren bör lägga mest vikt vid att skapa förtroende till kunden genom sin personlighet. LÄS MER