Sökning: "märken identitet"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden märken identitet.
6. Google AdWords - ur ett marknadsrättsligt och varumärkesrättsligt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Google AdWords är en tjänst som erbjuder företag möjligheten att registrera sökord i Google. Tjänsten innebär att vid sökning i Google visas företagets annons i träffarna, även om den inte har ett naturligt samband med sökordet. LÄS MER
7. Mode & Barn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det blir allt vanligare idag att de stora modehusen skapar barnkollektioner. Internationellt sätt har nästan varje stor designer redan gett sig in på barnklädesmarknaden. Jag valde dock att inte fokusera på den internationella marknaden utan undersöka hur den såg ut i Sverige med svenska modeföretag som hade olika positioner. LÄS MER
8. Mode & Barn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det blir allt vanligare idag att de stora modehusen skapar barnkollektioner. Internationellt sätt har nästan varje stor designer redan gett sig in på barnklädesmarknaden. Jag valde dock att inte fokusera på den internationella marknaden utan undersöka hur den såg ut i Sverige med svenska modeföretag som hade olika positioner. LÄS MER
9. Konsumtion – ett verktyg för identitetsskapande? – En studie om individens identitet i förhållande till konsumtion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats behandlar identitetsskapande i förhållande till konsumtion. Vi har belyst hur skapandet av en identitet formas av en individs konsumtionsvanor, där vi valt att titta på det designersamarbete H&M, under hösten 2010, ingått med modehuset Lanvin. LÄS MER
10. En svensk syntetsnobb i relation till en norsk ulv i fårakläder : en komparativ studie om friluftslivsprodukters utveckling i Sverige och Norge under senaste 20 åren
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att jämföra och belysa hur friluftslivsföretag har utvecklats och hur utveckling och användande av friluftslivsprodukter skett i Sverige och Norge under senaste 20 åren samt hur utvecklingen kan tänkas se ut i framtiden. - Hur har den ekonomiska utvecklingen sett ut för företagen? - Hur har utvecklingen sett ut för kvinnor? - Påverkar moderna äventyrare utvecklingen? - Sker utvecklingen mot design mer än funktion? - Påverkar en eventuellt rådande sportifiering utvecklingen? - Hur påverkar reklam och metaprodukten utvecklingen? - Finns skillnader mellan Sverige och Norge rörande detta? Metod: Genomgång av litteratur och produktinformation från företagen Haglöfs, Bergans och Aclima kompletterat med kvalitativa intervjuer med nyckelpersoner inom respektive företag och fyra andra personer med nära koppling till friluftsliv. LÄS MER