Sökning: "märkesvaror"

Visar resultat 11 - 15 av 67 uppsatser innehållade ordet märkesvaror.

  1. 11. Varumärkesillojalitet inom EMV livsmedel : En kvantitativ studie om konsumentattityders bidrag till varumärkesillojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Hofgren; Mia Wiklund; [2018]
    Nyckelord :Consumer attitudes; Brand disloyalty.; Konsumentattityder; Varumärkesillojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att diskutera hur konsumentattityder bidrar till varumärkesillojalitet. Metod: Denna studie har utgått från en deduktiv metodansats. Insamling av empiriskt material har skett genom en kvantitativ undersökning där webbenkätfrågor har skickats ut enligt ett bekvämlighetsurval. LÄS MER

  2. 12. Varför producera ett annat företags varumärke? : En studie om leverantörsorganisationer i konkurrenssituation gentemot sin distributionskanal

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Enman; Sebastian Pers; [2017]
    Nyckelord :Private label; PL; Fast moving consumer goods; Supply chain; Value chain; Supplier; Competitive strategy; national brand; NB; Porter; Egna märkesvaror; EMV; detaljhandel; distributionskedja; värdekedja; leverantör; konkurrensstrategier; leverantörers märkesvaror; LMV; Porter;

    Sammanfattning : Inledning: En distributionskedja fungerar genom att förädla en råvara till färdig produkt genom råvaruleverantörer, producenter, leverantörer, återförsäljare och konsumenter. I den klassiska distributionskedjan är det i regel leverantörerna som hanterar den slutgiltliga förpackningen och står för det varumärke konsumenten ser i butik. LÄS MER

  3. 13. Egna märkesvaror för professionella kunder inom den svenska el-branschen

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ellen Philipsson; Terése Boltes Jonasson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Optimering av ekonomisk orderkvantitet vid påfyllnad av lager

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Josefin Berglund; Sanna Johansson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kicks AB är ledande i norden inom kosmetik och säljer både klassiska märkesvaror samt private label. Private label är i tillväxtfas och utgör idag ca 10 % av Kicks totala försäljning. Kicks ser därför ett stort behov av kartläggning och minimering av kostnaderna för inköp och lagerhållning av produkterna. LÄS MER

  5. 15. Lågprissortimentet inom egna märkesvaror (EMV)

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Karlsson; Michaela Bergman; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Private labels have become more important than ever in the food industry and the shares of private labels in grocery stores are growing. When private labels (PL) were introduced on the market the goal was to offer customers a cheaper alternative to national brands (NB), but today this has changed and PL are used to compete with other PL´s. LÄS MER