Sökning: "märkesvaror"
Visar resultat 11 - 15 av 67 uppsatser innehållade ordet märkesvaror.
11. Varumärkesillojalitet inom EMV livsmedel : En kvantitativ studie om konsumentattityders bidrag till varumärkesillojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att diskutera hur konsumentattityder bidrar till varumärkesillojalitet. Metod: Denna studie har utgått från en deduktiv metodansats. Insamling av empiriskt material har skett genom en kvantitativ undersökning där webbenkätfrågor har skickats ut enligt ett bekvämlighetsurval. LÄS MER
12. Varför producera ett annat företags varumärke? : En studie om leverantörsorganisationer i konkurrenssituation gentemot sin distributionskanal
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Inledning: En distributionskedja fungerar genom att förädla en råvara till färdig produkt genom råvaruleverantörer, producenter, leverantörer, återförsäljare och konsumenter. I den klassiska distributionskedjan är det i regel leverantörerna som hanterar den slutgiltliga förpackningen och står för det varumärke konsumenten ser i butik. LÄS MER
13. Egna märkesvaror för professionella kunder inom den svenska el-branschen
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
14. Optimering av ekonomisk orderkvantitet vid påfyllnad av lager
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Kicks AB är ledande i norden inom kosmetik och säljer både klassiska märkesvaror samt private label. Private label är i tillväxtfas och utgör idag ca 10 % av Kicks totala försäljning. Kicks ser därför ett stort behov av kartläggning och minimering av kostnaderna för inköp och lagerhållning av produkterna. LÄS MER
15. Lågprissortimentet inom egna märkesvaror (EMV)
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Private labels have become more important than ever in the food industry and the shares of private labels in grocery stores are growing. When private labels (PL) were introduced on the market the goal was to offer customers a cheaper alternative to national brands (NB), but today this has changed and PL are used to compete with other PL´s. LÄS MER