Sökning: "märkesvaror"

Visar resultat 6 - 10 av 67 uppsatser innehållade ordet märkesvaror.

  1. 6. Safe Second : En tryggare begagnathandel direkt från Android-enheten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :May Chimklai; [2021]
    Nyckelord :Android Studio; NoSQL; Firebase; Databas; Begagnathandel; Second Hand;

    Sammanfattning : Den mänskliga klimatpåverkan i Sverige påstås vara i genomsnitt åtta ton per person årligen, vilket är långt ifrån Parisavtalets mål som innebär att den genomsnittliga globala utsläppen bör som högst vara ett ton per person. Under år 2017 uppskattades svenskarnas klimatpåverkan från klädinköp till 4,2 miljoner ton koldioxidekvivalenter sammanlagt under plaggets livslängd. LÄS MER

  2. 7. Monitoring inventory pressure in a FastMoving Consumer Goods system

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Olof Holmberg; Hampus Österlind; [2019]
    Nyckelord :Fast-Moving Consumer Goods; Food retail; Inventory management; Inventory pressure; Performance measurement; Regression analysis; Snabbrörliga konsumentvaror; Livsmedelshandel; Lagerhantering; Lagertryck; Mätetal; Regressionsanalys;

    Sammanfattning : Issues relating to inventory capacity resulting from high fill rates (inventory pressure) have been identified as a major problem for growing Fast-Moving Consumer Goods firms. The implications of these capacity problems include increased costs of working capital and cost-inefficient rental of external storage space. LÄS MER

  3. 8. Varumärke som varumärke? : En kvalitativ studie om konsumenters inställning till egna märkesvaror respektive leverenantörers märkesvaror

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :My Lovén; Emma Rydeberg; [2019]
    Nyckelord :brand; buyer decision process; consumer; evoked set; EMV; LMV; varumärke; köpbeslutsprocessen; konsumenter; evoked set; EMV; LMV;

    Sammanfattning : Syfte: Butikskedjornas egna varumärken har utvecklats och förändrats. Studien syftar till att öka förståelse för hur konsumenters inställning till varumärken påverkas av butikskedjornas utveckling av egna märkesvaror och leverantörers märkesvaror, i det tredje steget av köpbeslutsprocessen. LÄS MER

  4. 9. Varumärkets betydelse för unga konsumenter : En kvalitativ studie om unga konsumenters val av varumärke inom livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jenny Bergkvist; Elvira Eriksson; [2018]
    Nyckelord :consumer-based brand equity; brand; grocery; consumer; konsumentbaserat varumärkeskapital; varumärke; livsmedel; konsument;

    Sammanfattning : Försäljningen av livsmedelsbutikers egna märkesvaror har ökat och det råder konkurrens mellan egna märkesvaror och leverantörernas märkesvaror. För livsmedelsprodukter finns det, inom samma produktkategori, flera olika varumärken att välja bland där produkterna innehållsmässigt är detsamma. LÄS MER

  5. 10. Modell för förbättringsarbete vid produktutveckling av Egna märkesvaror

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Rebecca Rehn; [2018]
    Nyckelord :PDSA; PDCA; Deming wheel; ISO 9001; ISO 9001:2015 chapter 8.3; Process management; product development; model for improvement; PDSA; PDCA; Demingcykeln; ISO 9001; ISO 9001:2015 kapitel 8.3; processledning produktutveckling; modell för förbättringsarbete;

    Sammanfattning : I dagens ständigt föränderliga och alltmer komplexa verklighet ställs företag inför utmaningen att tillgodose sina kunders behov innan deras preferenser hinner förändras. För ett företag ska vara tillräckligt flexibelt för att hantera denna situation krävs en sund strategi för kontinuerligt förbättrings-arbete (Kaye & Andersson, 1999). LÄS MER