Sökning: "märkesvaror"
Visar resultat 6 - 10 av 67 uppsatser innehållade ordet märkesvaror.
6. Safe Second : En tryggare begagnathandel direkt från Android-enheten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Den mänskliga klimatpåverkan i Sverige påstås vara i genomsnitt åtta ton per person årligen, vilket är långt ifrån Parisavtalets mål som innebär att den genomsnittliga globala utsläppen bör som högst vara ett ton per person. Under år 2017 uppskattades svenskarnas klimatpåverkan från klädinköp till 4,2 miljoner ton koldioxidekvivalenter sammanlagt under plaggets livslängd. LÄS MER
7. Monitoring inventory pressure in a FastMoving Consumer Goods system
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Issues relating to inventory capacity resulting from high fill rates (inventory pressure) have been identified as a major problem for growing Fast-Moving Consumer Goods firms. The implications of these capacity problems include increased costs of working capital and cost-inefficient rental of external storage space. LÄS MER
8. Varumärke som varumärke? : En kvalitativ studie om konsumenters inställning till egna märkesvaror respektive leverenantörers märkesvaror
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Butikskedjornas egna varumärken har utvecklats och förändrats. Studien syftar till att öka förståelse för hur konsumenters inställning till varumärken påverkas av butikskedjornas utveckling av egna märkesvaror och leverantörers märkesvaror, i det tredje steget av köpbeslutsprocessen. LÄS MER
9. Varumärkets betydelse för unga konsumenter : En kvalitativ studie om unga konsumenters val av varumärke inom livsmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Försäljningen av livsmedelsbutikers egna märkesvaror har ökat och det råder konkurrens mellan egna märkesvaror och leverantörernas märkesvaror. För livsmedelsprodukter finns det, inom samma produktkategori, flera olika varumärken att välja bland där produkterna innehållsmässigt är detsamma. LÄS MER
10. Modell för förbättringsarbete vid produktutveckling av Egna märkesvaror
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : I dagens ständigt föränderliga och alltmer komplexa verklighet ställs företag inför utmaningen att tillgodose sina kunders behov innan deras preferenser hinner förändras. För ett företag ska vara tillräckligt flexibelt för att hantera denna situation krävs en sund strategi för kontinuerligt förbättrings-arbete (Kaye & Andersson, 1999). LÄS MER