Sökning: "märkesvaror"

Visar resultat 16 - 20 av 67 uppsatser innehållade ordet märkesvaror.

  1. 16. Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Moell; Petra Charlotte Rebecka Görman; Alexander Martin Alm; [2015]
    Nyckelord :Private Labels; Brands; Vertical integration; Transaction cost theory; Resource-based view; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Datum för seminarie: Kurs: Författare: Handledare: Nyckelord: Forskningsfråga: Metod: Teoretisk referensram: Empiri: Resultat: Abstrakt “Egna märkesvaror och beslut kring vertikal integration” - En fallstudie av beslutsprocessen inom ICA. 2015- 01-16 FEKH19, Kandidatarbete, 15 högskolepoäng Alexander Alm, Petra Görman, Maximilian Moëll Niklas Hallberg Egna märkesvaror (EMV), leverantörsmärkta varor LMV, vertikal integration, transaktionskostnadsteorin (TCE), resursbaserad teori (RBV). LÄS MER

  2. 17. The management of supplier relationships for medium sized retail companies: a three-dimensionalsegmentation model

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :JESSICA BJÖRK; HANNA HEDIN; [2015]
    Nyckelord :Strategic sourcing; supplier segmentation; supplier relationship management; Strategic sourcing; supplier segmentation; supplier relationship management;

    Sammanfattning : Companies have limited human, financial and technical resources, which makes it crucial toallocate them in an efficient way in order to stay competitive in today's market. One way of doing this is to classify a company's suppliers into different categories, and differentiate the management of each supplier category. LÄS MER

  3. 18. Swedish consumers´ views of cheese brands : an explorative survey among students’ views

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlotte Lindén; Elisabeth Åkesson; [2015]
    Nyckelord :branding; cheese; consumer; view;

    Sammanfattning : Research shows that the Swedish consumption of cheese is increasing every year. The production of cheese in Sweden can not meet this increasing demand which leads to an increase in imported cheese. At the same time this sector within the food production is losing market shares rapidly. LÄS MER

  4. 19. I love eco - En studie om hur ICA:s ekologiska egna märkesvaror marknadsförs internt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Lundin; Erica Uussalu; [2014-02-28]
    Nyckelord :EMV; intern; ekologiskt; ICA; marknadsföring; kommunikation; intervju; avdelningsansvariga;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 20. Producentmärke vs. Egna märkesvaror : En kvalitativ stuie om konkurrensen på den svenska livsmedelsmarknaden 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anton Lidefelt; Victoria Petersson; Henrik Svennerstad; [2014]
    Nyckelord :Producentmärken; Egna märkesvaror; EMV; Detaljister; Varumärke; Varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Det har skett en ökning av egna märkesvaror (EMV) på den svenska livsmedelsbraschen och de tar upp allt större plats i butikerna. De marknadsledande detaljisterna, ICA, Coop, Axfood och Bergendahls, har utvecklat och etablerat starka egna varumärken som står i dirket konkurrens till producenternas och det gäller för producentmärken, så som Findus, AXA och Findus att utmärka sig på marknaden. LÄS MER