Sökning: "Brand disloyalty."

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Brand disloyalty..

  1. 1. From Loyalty to Disloyalty : Exploring negative consumer-brand relationships in social media

    Magister-uppsats, Jönköping University

    Författare :Nikolay Nikolov; Juan Pablo Gonzalez; [2020]
    Nyckelord :consumer; brand; consumer-brand relationships; brand loyalty; loyalty loop; brand hate; brand abandonment;

    Sammanfattning : Brand loyalty has been studied extensively in consumer-brand relationship literature. However, the negative side of these relationships has not been studied to the same degree. This paper starts with Court et al. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesillojalitet inom EMV livsmedel : En kvantitativ studie om konsumentattityders bidrag till varumärkesillojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Hofgren; Mia Wiklund; [2018]
    Nyckelord :Consumer attitudes; Brand disloyalty.; Konsumentattityder; Varumärkesillojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att diskutera hur konsumentattityder bidrar till varumärkesillojalitet. Metod: Denna studie har utgått från en deduktiv metodansats. Insamling av empiriskt material har skett genom en kvantitativ undersökning där webbenkätfrågor har skickats ut enligt ett bekvämlighetsurval. LÄS MER

  3. 3. Att vara eller icke vara lojal? : En studie om varumärkeslojalitet inom Generation Y

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Karlsson; Johanna Wettéus; [2016]
    Nyckelord :Loyalty; Generation Y; Switching behavior; Variety; Service; Lojalitet; Generation Y; Switching behavior; Utbud; Service;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats inom företagsekonomi berör ämnet varumärkeslojalitet och hur Generation Y, generationen född mellan år 1980-2000, förhåller sig till fenomenet. Studiens övergripande syfte är att undersöka huruvida Generation Y är lojal eller inte och vad anledningarna är till varför de blir lojala eller väljer att byta varumärke. LÄS MER

  4. 4. The Relationship between Brand Identity and Customer Loyalty-A Case of Sony Ericsson

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fan Di; Pan Pan Qi; Chao Huang; [2009]
    Nyckelord :Brand identity; Brand Image; Satisfaction; Customer Loyalty; Sony Ericsson; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : With the aim to study how to establish a strong brand, this thesis use Sony Ericsson as an example to find out how did the brand identity influence on the customer loyalty, and then investigate what¡¯s relationship between them. Both quantitative and qualitative methods were used to support research. LÄS MER