Sökning: "make buy analys"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden make buy analys.

  1. 1. Make or buy-analys för specialtillverkade komponenter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Philippe Toro-Hartman; Andreas Höddelius; [2023]
    Nyckelord :Make or buy; Outsouring; Insourcing; In-house; profitability analysis; Make or buy; Outsourcing; Insourcing; In-house; Lönsamhetsanalys;

    Sammanfattning : Projektarbetet utförs på uppdrag av Virtual Manufacturing AB (VM) där frågor gällande make or buy av specialtillverkade komponenter har undersökts och besvarats. VM tillverkar och säljer Lean Manufacturing Products, vilket är produktionshjälpmedel, som används inom en rad olika industrier. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing inspirerar modeintresserade följare : En studie om hur följare på Instagram uppmuntras att handla modeprodukter av influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emilia Edlund; Johanna Storsjö; [2023]
    Nyckelord :social media; parasocial relationship; discount codes; fashion; influencer marketing; sociala medier; parasociala relationer; rabattkoder; mode; influencer marketing;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur följare på olika sätt uppmuntras av influencers att köpa modeprodukter på Instagram, utifrån ett informatikperspektiv i den digitala kontexten. Syftet är att öka förståelsen för hur en följare på olika sätt uppmuntras att köpa modeprodukter som marknadsförs av en influencer på Instagram, vilket även kan ge förståelse för hur modeföretag strategiskt kan arbeta med influencer marketing. LÄS MER

  3. 3. Hur kaniner, tomtar och humor övertalar dig att köpa ny bil : En semiotisk- och retorisk analys av Volkswagens reklamfilmer av Maja Koch och Linnea Bogren

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linnea Bogren; Maja Koch; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s society, people are flooded with information from different organizations, with companies competing to capture the attention of consumers. Today’s market requires companies to communicate their brand well to overcome the competition and information overload, which is why companies have recently taken the benefits of communication into account. LÄS MER

  4. 4. Oförutsedda händelsers påverkan på företags leveranskedjor : inom B2B marknaden

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Moa Brunngård; Li Freidlitz; Lydia Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :SCRM; Covid-19; oförutsedda händelser; leveranser; flexibilitet; container och leveranskedja;

    Sammanfattning : När Covid-19 pandemin drabbade samhället skedde det en omställning såväl nationellt som internationellt. Vardagen som alla varit vana vid var inte längre densamma, men, även världshandeln blev påverkad. Oförutsedda händelser som detta sker när man minst anar det och man kan inte förutse vad konsekvenserna av dem kommer bli. LÄS MER

  5. 5. ÅTERBRUK AV VVS-PRODUKTER : Bör allt återbrukas?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Ludvig Wikström; [2022]
    Nyckelord :Återbruk VVS-produkter energiteknik energi klimatpåverkan;

    Sammanfattning : Återbruk möjliggör att produkter fortsätter att finnas i byggnader i stället för att bli till avfall. Att återbruka en produkt i stället för att producera en ny ger en besparing i storlek med klimatpåverkan vid tillverkningen av den nya produkten. LÄS MER