Sökning: "marknadsföring butik retail"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsföring butik retail.
16. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen Författare: Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012 Nyckelord: Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess Problemformulering: Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat köpbeteende i dagligvaruhandeln? Syfte: Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och oplanerade köp. LÄS MER
17. Vikten av att knyta emotionella band till konsumenter genom upplevelsebaserad marknadsföring i butik : Med sinnesmarknadsföring som ett verktyg
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med rapporten är att undersöka hur man skapar en varumärkesstrategi som fungerar från affärsidé ner till köpsituation. Vad görs idag för att uppnå en ideal upplevelse i butik och vad är gängse synsätt på hur kommunikationen ska utformas i denna kanal? Vidare är syftet att få en djupare förståelse för hur begreppen Emotional Branding, Experience Branding och Sensory Marketing bör sammankopplas och vad det kan tillföra ett varumärke inom retail. LÄS MER
18. Visst vill jag köpa det här : en studie om vilka marknadsföringsstrategier som kananvändas av livsmedelsföretag för att marknadsföra exklusivalivsmedel i butik
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring är något centralt i livsmedelsbutiker. Detta tillföljd av ett överskott avlivsmedelsbutiker vilket har inneburit att konkurrensen hårdnat inom denna bransch då deflesta butiker riktar sig mot samma kundsegment (pers. med., Nilsson, 2011) . LÄS MER
19. Konsumenters köpbeteende : hur handlar kvinnor?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med detta arbete är att ta reda på hur konsumenter handlar konfektion och hur butiker kan påverka kunden till köp i butik. Metoden bygger på sökande av information genom litteratur, Internet, intervjuer och en enkätundersökning. Avgränsningen kring konsumentundersökningen är att endast studera kvinnor i åldrarna 20-60 år. LÄS MER
20. Krav som hjälper eller stjälper?: En studie om hur varumärkens samexponering med ekomärkningen KRAV påverkar konsumenters köpbeteende i butik
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The behaviour of consumers has changed rapidly during the last decade, and a healthy lifestyle and an environmental mindset has become part of everyday life. This is also something that has become prominent in the supermarkets, where the organic products are increasingly winning shelf space. LÄS MER