Sökning: "marknadsföring butik retail"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsföring butik retail.
6. Hur företag inom dagligvaruhandeln kan uppnåett framgångsrikt arbetssätt med CRM-system : Vilken roll har insamlade data?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Inom dagligvaruhandeln har det varit ett problem att data har samlats in men att företag intehar utnyttjat denna data fullt ut. Det har även varit ett problem att företag har riktat in sig pånya kunder trots att det har visats sig vara mer lönsamt att rikta in sig på befintliga kunder isin marknadsföring. LÄS MER
7. Det fygitala intåget : En kvalitativ studie om hur olika företag i klädbranschen kan implementera fygital i sitt arbete
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Examensarbete, Programmet för Inredning- och butikskommunikation, Ekonomihögskolan Kalmar, Linnéuniveristetet. 2FE77E. VT19. LÄS MER
8. The marketplace of tomorrow : En kvalitativ fallstudie om The Lobby Stockholm
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The Lobby The Lobby är en marknadsplats, skapad av AMF Fastigheter med syfte att agera testplattform för den framtida detaljhandeln. Marknadsplatsen är en fysisk plattform där pop-up konceptet, upplevelsen och event används med helt ny innebörd för att attrahera kunder och varumärken att ställa ut på The Lobby. LÄS MER
9. Självbetjäningens revolution inom detaljhandeln : En fallstudie om självbetjäning i fysiska butiker
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of the study is to obtain a preferable understanding of how a company in the retail trade and its store staff achieves and provides service quality through self-service and how the co-creation and value creation is preserved when the majority of the personal contact is supplemented by technology. ... LÄS MER
10. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER