Sökning: "marknadsföring butik retail"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsföring butik retail.

  1. 21. Utveckling av Gamezone för butik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Tomas Jallén; Erik Wargh; [2009]
    Nyckelord :butiksinredning; TV-spel; upplevelse; marknadsföring;

    Sammanfattning : Rapporten behandlar ett examensarbete inom integrerad produktutveckling vid Högskolan i Skövde. Projektet är gjort i samarbete med butiksinredningsföretaget Expedit retail solutions i Jönköping. Projektets syfte är att utveckla framtidens Gamezone, en enhet där kunder kan testa TV-spel i en butik med fokus på spelupplevelsen. LÄS MER

  2. 22. Exponering av trägolv och lister i butik och på mässor : en jämförande studie mellan sport- och bygghandeln

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Fredrik Persson; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; GDS; trägolv;

    Sammanfattning : The business cycle of the wood flooring branch is currently high however that situation may not be sustainable. In a possible future weaker business climate, the importance of marketing becomes accentuated for firms that aim to maintain their sales levels. LÄS MER

  3. 23. Den levande skyltdockan - en empirisk studie i butik

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hilda Baer; Katarina Hansson; [2007]
    Nyckelord :butikskommunikation; marknadsföring; exponering; servicelandskap; teatermodellen; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi fick inspiration till vårt uppsatsämne Butikskommunikation efter att ha tagit del av en konsumentstudie gjord av konsultbyrån Scandinavian Retail Center. Studien baseras på ca 40 stycken ”ute på stan” intervjuer med slumpmässigt valda konsumenter, män och kvinnor, mellan 15 och 60 år där frågan var: vad får dig att handla på impuls? I studien framgår det bland annat att personalens klädsel uppmärksammas av konsumenterna. LÄS MER

  4. 24. Detaljhandelns stora utmaning : en studie om detaljhandelns försäljningskoncept och detaljhandelns kunder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linn Krüss; Jennie Gustavsson; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Detaljhandeln; Försäljningskoncept; Marknadsundersökning; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : The society has strongly developed and changed the condition of the trades. The retail trade is no exception; it has changed and developed in the same pace as society. The retail trade is a very broad and extensive trade as all people come in contact with frequently. LÄS MER