Sökning: "marknadsföring butik retail"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden marknadsföring butik retail.

  1. 11. Se, hör och shoppa! : En undersökning kring hur det med visuell och auditiv stimuli går att påverka kundens rörelsemönster och köpbeteende i butik. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marina Johansson; Klara Johansson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; visual stimuli; auditory stimuli; in stores; movement patterns; multisensory; congruence; Sinnesmarknadsföring; visuell stimuli; auditiv stimuli; butiker; rörelsemönster; multisensorik; kongruens;

    Sammanfattning : Titel: Se, hör & shoppa! En undersökning kring hur det med visuell och auditiv stimuli går att påverka kundens rörelsemönster och köpbeteende i butik. Författare: Klara Johansson, Marina Johansson Handledare: Professor Bertil Hultén Examinator: Universitetslektor Leif V Rytting Kurs: Företagsekonomi III – Examensarbete inriktning detaljhandel och service management (kandidat) 15hp Problemformulering: Hur påverkas kundens rörelsemönster och köpbeteende i en butiksmiljö med hjälp av visuella stimuli samt auditivt stimuli? Syfte: Syftet med examensarbetet är att undersöka, analysera och klargöra huruvida kundens rörelsemönster och köpbeteende kan påverkas med hjälp av sensoriska stimuli. LÄS MER

  2. 12. Svenskt nötkött i restauranger : en fallstudie av leverantörskedjan

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society; SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Emil Eriksson; Albin Johansson; [2015]
    Nyckelord :nötkött; restauranger; grossister; leverantörskedja; slakterier; theory of planned behavior; svenskt kött;

    Sammanfattning : Svensk nötköttsproduktion står för hälften av Sveriges konsumtion samtidigt som undersökningar visar att lönsamheten är låg bland nötköttsföretagare. Fördelarna med svenskt kött är många enligt miljömässiga-, kulturella- och samhällsmässiga- perspektiv. LÄS MER

  3. 13. MATSVINN FÖRSVINN - En kvantitativ studie om hur ett CSR-argument kan involvera konsumenten i kampen mot matsvinn i butik

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna-Mia Fangreus; Susanne Krohn; [2014]
    Nyckelord :CSR; food waste; in-store marketing; in-store communication; green washing;

    Sammanfattning : Every year 67000 tons of food is wasted by Swedish retail stores. The waste implies financial losses for the retailer and it has a huge impact on the global environment. Reducing in-store food waste is thus a win-win situation for both retailers and society. LÄS MER

  4. 14. Vilka faktorer styr ICA-butikens leverantörsval? : en fallstudie av fem ICA-butiker i Uppsala

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Elena Ahlbin; Nina Rakic; [2013]
    Nyckelord :leverantörsval; återförsäljare; grossist; marknadsföring; ICA-butik;

    Sammanfattning : Som slutkonsument är det inte alltid lätt att förstå varför en butik erbjuder ett visst produktsortiment och kunderna har sällan insyn i vad som styr och påverkar dagligvaruhandelns utbud av varor. Uppsatsen syftar till att ta reda på hur butiker resonerar när de väljer sina leverantörer och vilka faktorer som styr deras val. LÄS MER

  5. 15. Kampanj VS Realisation : prissättningsstrategier inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Dimos; Dalia Altaai Fajfer; [2012]
    Nyckelord :Discounts; deals; price; promotions; retail sales; pricing strategies; Realisation; kampanj; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att klargöra skillnaden mellan olika sorters rabatterade erbjudanden som kampanj och rea i Ur&Penns butiker. Syftet är även att se hur konsumenter ser på rabatterade erbjudanden och hur deras lojalitet kan påverkas av detta. LÄS MER