Sökning: "marknadsföring för entreprenörer"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring för entreprenörer.

  1. 6. Marknadsundersökning i outvecklade marknader med omedvetna kunder

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Erik Sand; [2016]
    Nyckelord :marknadsundersökning; outvecklad marknad; omedveten kund; entreprenörskap; new product development; marknadsföring; customer co-creation; lead user;

    Sammanfattning : När nya produkter eller tjänster skall introduceras på en marknad finns det många frågor som ska besvaras och en analys av marknaden är ofta vägen till att hitta svar på frågorna. Några av dem besvaras med hjälp av marknadsundersökningar som ger företagen information om kunders behov eller förväntningar och om konkurrenssituation och marknadspotential. LÄS MER

  2. 7. Digitala nomader : Hur utvecklingen inom digital kommunikation påverkar gränserna för entreprenörer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Knut Monason; Elvira Sandin; [2016]
    Nyckelord :Digital Communication; Digital Nomad; Social Media marketing; Telecommuting; Distans Work Internet.; Digital Kommunikaion; Digital Nomad; Sociala Medier Marknadsföring; Telecommuting; Distans Arbete Internet.;

    Sammanfattning : Working from a distance rather than at the office is getting easier with the rise of current digital technologies, making digital nomadism an alternative to local entrepreneurship. This study investigates 5 digital nomads in their current carrier as geographically unbound entrepreneurs with a qualitative interview method and analyses how they are using digital communications to their advantages, what downsides they might experience and the upsides of working this way which resulted in a framework. LÄS MER

  3. 8. ENTREPRENEURIAL VENTURE FAILURE EXPERIENCES : AN ANALYSIS INTO CAUSES, COSTS, ANDOUTCOMES OF VENTURE FAILURE

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :AMIRALI PIADEHBASMENJ; [2016]
    Nyckelord :Failure; Venture Failure; Entrepreneur Failure; Business Failure; Bankruptcy; Discontinuity; Insolvency; Liquidation; Dissolution; Causes of Failure; Costs of Failure; Financial Costs of Failure; Social Costs of Failure; Psychological Costs of Failure; Cope with Failure; Venture Recovery; Re-entry into Entrepreneurship; Financial loss; Entrepreneurial Process; Re-motivation Re-entry theories; Outcome from Failure; Learning from Failure.; Misslyckande; Företaget Fel; Entreprenör misslyckande; Konkurser; Konkurs; ;

    Sammanfattning : Forskning om entreprenörskap fokuserar på framgång som ignorerar den höga felfrekvensen av Nya företag. Många nya företag misslyckas så hur entreprenörer hantera det när deras företag misslyckas? Framgångsrika entreprenörer prisar fördelarna med misslyckande som en värdefull lärare. LÄS MER

  4. 9. Entreprenörskap genom brädspel

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Robin Karlsson-Holm; Linus Linder; [2014]
    Nyckelord :Innovation; Entreprenörskap; Entreprenöriellt lärande; Spel; Simulation;

    Sammanfattning : Sammanfattning ”Entreprenörskap genom brädspel” Nivå: Kandidatuppsats i Innovation - 15 HP Institution: Akademin för Innovation, Teknik och Design (IDT) Författare: Linus Linder & Robin Karlsson-Holm Titel: Entreprenörskap genom brädspel Handledare: Erik Lindhult Nyckelord: Entreprenörskap, Entreprenöriellt lärande, Spel, Simulation och Innovation Forskningsfrågor: Hur kan utformning av ett entreprenörskapsspel för gymnasieelever som ska driva UF-företag se ut? Syfte: Syftet med studien är att utveckla ett entreprenörskapsspel som genererar kunskaper i entreprenörskap. Metod: Författarna har genomfört en kvalitativ studie som har haft parallella metoder för insamling av förstahandskällor. LÄS MER

  5. 10. A value chain analysis for timber in four East African countries : an exploratory case study

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Daniel Hulusjö; [2013]
    Nyckelord :Value chain; analysis; timber; East Africa; värdekedja; analys; virke; Östafrika;

    Sammanfattning : This study is a value chain analysis for timber in East Africa. It was commissioned by Vi Agroforestry, a nongovernmental organisation registered in Kenya, Rwanda, Uganda and Tanzania engaged in a rural development program that involves promoting tree planting and enterprise development (Vi Agroforestry, 2012). LÄS MER