Sökning: "marknadsföring för entreprenörer"
Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring för entreprenörer.
6. Marknadsundersökning i outvecklade marknader med omedvetna kunder
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : När nya produkter eller tjänster skall introduceras på en marknad finns det många frågor som ska besvaras och en analys av marknaden är ofta vägen till att hitta svar på frågorna. Några av dem besvaras med hjälp av marknadsundersökningar som ger företagen information om kunders behov eller förväntningar och om konkurrenssituation och marknadspotential. LÄS MER
7. Digitala nomader : Hur utvecklingen inom digital kommunikation påverkar gränserna för entreprenörer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Working from a distance rather than at the office is getting easier with the rise of current digital technologies, making digital nomadism an alternative to local entrepreneurship. This study investigates 5 digital nomads in their current carrier as geographically unbound entrepreneurs with a qualitative interview method and analyses how they are using digital communications to their advantages, what downsides they might experience and the upsides of working this way which resulted in a framework. LÄS MER
8. ENTREPRENEURIAL VENTURE FAILURE EXPERIENCES : AN ANALYSIS INTO CAUSES, COSTS, ANDOUTCOMES OF VENTURE FAILURE
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Forskning om entreprenörskap fokuserar på framgång som ignorerar den höga felfrekvensen av Nya företag. Många nya företag misslyckas så hur entreprenörer hantera det när deras företag misslyckas? Framgångsrika entreprenörer prisar fördelarna med misslyckande som en värdefull lärare. LÄS MER
9. Entreprenörskap genom brädspel
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Sammanfattning ”Entreprenörskap genom brädspel” Nivå: Kandidatuppsats i Innovation - 15 HP Institution: Akademin för Innovation, Teknik och Design (IDT) Författare: Linus Linder & Robin Karlsson-Holm Titel: Entreprenörskap genom brädspel Handledare: Erik Lindhult Nyckelord: Entreprenörskap, Entreprenöriellt lärande, Spel, Simulation och Innovation Forskningsfrågor: Hur kan utformning av ett entreprenörskapsspel för gymnasieelever som ska driva UF-företag se ut? Syfte: Syftet med studien är att utveckla ett entreprenörskapsspel som genererar kunskaper i entreprenörskap. Metod: Författarna har genomfört en kvalitativ studie som har haft parallella metoder för insamling av förstahandskällor. LÄS MER
10. A value chain analysis for timber in four East African countries : an exploratory case study
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : This study is a value chain analysis for timber in East Africa. It was commissioned by Vi Agroforestry, a nongovernmental organisation registered in Kenya, Rwanda, Uganda and Tanzania engaged in a rural development program that involves promoting tree planting and enterprise development (Vi Agroforestry, 2012). LÄS MER