Sökning: "marknadsföring för entreprenörer"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring för entreprenörer.
16. Entreprenör : Hur fattar entreprenören beslut, egentligen?
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Inom området entreprenörskap finns massor av böcker skrivna. De behandlar allt från innovationsprocessen och kreativitet till affärsplaner och marknadsföring. Så gott som alla av dessa böcker utgår dock ifrån att entreprenören har ett klart mål för sin förmåga till företagsamhet. LÄS MER
17. Vilsen- på väg mot något nytt : Verksamhetsstyrning utifrån entreprenörens perspektiv
Magister-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : För engagerade entreprenörer kan svårigheten ligga i att såväl fokusera på rätt saker, som att göra saker på rätt sätt för att få tiden att räcka till. Vårt syfte med uppsatsen var att identifiera problemområden inom verksamhetsstyrningen och ge förslag på lösningar. LÄS MER
18. MISSILE : Utvecklingsmodell och strategier för framgångsrika publika webbtjänster
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Att utveckla en publik webbtjänst kan tyckas lätt, men att få denna till en framgångsrik och lönsam applikation är en annan sak. Konkurrensen är idag stenhård och en bra applikation är långt ifrån det enda man behöver för att lyckas. LÄS MER
19. Det personliga nätverkets funktion : Etablering och underhåll av presonliga nätverk inom ljuddesign för rörlig bild
Kandidat-uppsats, Ljud- och musikproduktionSammanfattning : The aim of this paper was to discover the functions and workings of personal networks and their advantages for self-employed sound designers and producers whose focus was upon the moving image (film, advertising, tv, etc). Investigations on how entrepreneurs develop their networks were made, as well as inquiries on how these networks are used for generating work. LÄS MER
20. Entrepreneurial Learning : Entrepreneurial response to firm failure
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : There is a lot of research conducted in the field of general entrepreneurship, entrepreneurial learning, and entrepreneurial innovation. However, as Jason Cope (2003) came across during his research, there is little to none research made within the field of entrepreneurial learning from failure, especially from bankruptcy. LÄS MER