Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Långsam & stadig vinner loppet : En undersökning om SEO och dess värde hos svenska startups.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Åkermo; Mathias Brännkärr; [2022]
    Nyckelord :SEO; svenska Startups; digital marknadsföring; Kundanskaffning genom SEO;

    Sammanfattning : I uppsatsen undersöks hur svenska startups arbetar med sökordsoptimering (search engineoptimization) (SEO). Syftet med studien har även varit att undersöka om SEO bidragit mednågot värde för startups. Teorier kring SEO och dess delmoment behandlas. LÄS MER

  2. 2. ”#LoveYourVulva” -en multimodal kritisk diskursanalys av intimhygienföretaget DeoDocs användning av femvertising på sin webbplats

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Johanna Nyholm; Agnes Sundbom; [2020]
    Nyckelord :Commodity feminism; DeoDoc; feministisk teori; femvertising; multimodal kritisk diskursanalys; postfeminism; webbplats;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån en multimodal kritisk diskursanalys (MCDA) undersöka hur feministiska grundidéer, såsom jämställdhet och kvinnlig frigörelse, utnyttjas av företag i kommersiella syften. Med utgångspunkt i feministisk teori, postfeministisk teori och commodity feminism undersöks hur femvertising, det vill säga marknadsföring som hyllar kvinnor och flickor snarare än att objektifiera dem, används i ett antal sektioner av intimhygienföretaget DeoDocs webbplats. LÄS MER

  3. 3. It is obvious that they are not afraid of what this might do : A Qualitative Minor Field Study of International Female Entrepreneurs in Thailand

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Michelle Crambé Lundh; Nellie Wedin; [2019]
    Nyckelord :Female Entrepreneurship; Thailand; SME;

    Sammanfattning : For as long as internationalization has been a research topic, the risks surrounding it has been discussed. Several theories have emerged concerning how to go about international business, which entry modes and strategies to use as well as which markets to enter and at which pace - everything in order to reduce the risks of business failure. LÄS MER

  4. 4. Osäkerhet eller optimism? En kvalitativ studie om hur entreprenörer förhåller sig till ny teknologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Klara Sundberg; Jakob Örnmalm; [2019]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Technological readiness; Technological acceptance; Uncertainty; Optimism; Decision making; Entreprenörskap; Teknologisk beredskap; Teknologisk acceptans; Osäkerhet; Optimism; Beslutsfattande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur entreprenörer förhåller sig till den osäkerhet som råder när beslut tas angående implementering av ny teknologi.   Metod: Då studiens syfte har varit att öka förståelsen för ämnet har semistrukturerade djupintervjuer använts som kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 5. Öppen innovationsmodell för samarbete mellan företag och universitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Johan Storgärd; [2018]
    Nyckelord :studentutveckling; IDEF0; processutveckling; informationsflöde;

    Sammanfattning : Öppen innovation är ett trendord som uppkommit i världen av entreprenörer, denna trend kan spåras till Henry Chesbourgh som ”myntade” begreppet. Innovation är nå-got som driver en organisations forsknings- och utvecklingsavdelning att utveckla produkter eller affärsidéer. LÄS MER