Sökning: "marknadsföring för entreprenörer"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring för entreprenörer.

  1. 11. If it doesn’t spread it’s dead  : En kvalitativ studie över hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden och med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna Hoffman; Sandra Ahlinder; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; Entreprenör; Traditionell marknadsföring; Icke-traditionell marknadsföring; Word-of Mouth WOM ; Relationship Marketing RM ; Storytelling; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Abstract Title: If it doesn’t spread it’s dead - a qualitative study on how young entrepreneurs are positioning themselves in the marketplace and with the help of social media spreading their brand. (If it doesn’t spread it’s dead ­- en kvalitativ studie om hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden, med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke). LÄS MER

  2. 12. Att starta ett café

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Helena Boodh; Malin Nyberg; [2012-10-03]
    Nyckelord :café; egen företagare; svårigheter; FAMM; kostekonomi;

    Sammanfattning : Regeringen stödjer startandet av nya företag och att starta ett café presenteras som en trend som lockar unga entreprenörer. Utformning och start av café kan ses ur olika perspektiv. LÄS MER

  3. 13. Mod, motivation och motgångar - vägen till framgång inom entreprenörskap En kvalitativ studie baserad på djupintervjuer med framgångsrika entreprenörer och intraprenörer

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Therése Gedda; [2011]
    Nyckelord :Entrepreneurship; performance; intrapreneurship; entrepreneurial motivation; achievement motivation; goal orientations; cognitive perspective; time management;

    Sammanfattning : Successful companies are built upon successful individuals. It is these individuals that will create, developand grow the companies and organizations of tomorrow. LÄS MER

  4. 14. Kundens väg till din gård : om marknadsföring och etablering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Emelie Danielsson; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; etablering; entreprenörskap; service management;

    Sammanfattning : Sverige marknadsförs mer och mer som ”Det nya matlandet”. Trenden med närproducerad och hantverksmässig mat ökar allt mer. Detta är något som entreprenörer tagit fasta på och förädlar hela kedjan från odling/produktion till en unik produkt. Dessa företagare bygger upp sina företag för att klara av konkurrensen från detaljhandeln. LÄS MER

  5. 15. Destinationsutveckling - Framgång eller undergång för mindre orter?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Arnholm; Marie Ohlin; Sarah Olsson; [2011]
    Nyckelord :destinationsutveckling; infrastruktur; marknadsföring; samarbeten; resurser; entreprenörer och lokalbefolkning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Undersökningar har gjorts på landsbygdsturism men begreppet landsbygd innefattar ett mycket stort spann av orter i varierande storlek och med olika förutsättningar. Det kan därför vara svårt att generalisera utvecklingen av destinationer på landsbygden. LÄS MER