Sökning: "marknadsföring för entreprenörer"
Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring för entreprenörer.
11. If it doesn’t spread it’s dead : En kvalitativ studie över hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden och med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Abstract Title: If it doesn’t spread it’s dead - a qualitative study on how young entrepreneurs are positioning themselves in the marketplace and with the help of social media spreading their brand. (If it doesn’t spread it’s dead - en kvalitativ studie om hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden, med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke). LÄS MER
12. Att starta ett café
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Regeringen stödjer startandet av nya företag och att starta ett café presenteras som en trend som lockar unga entreprenörer. Utformning och start av café kan ses ur olika perspektiv. LÄS MER
13. Mod, motivation och motgångar - vägen till framgång inom entreprenörskap En kvalitativ studie baserad på djupintervjuer med framgångsrika entreprenörer och intraprenörer
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Successful companies are built upon successful individuals. It is these individuals that will create, developand grow the companies and organizations of tomorrow. LÄS MER
14. Kundens väg till din gård : om marknadsföring och etablering
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Sverige marknadsförs mer och mer som ”Det nya matlandet”. Trenden med närproducerad och hantverksmässig mat ökar allt mer. Detta är något som entreprenörer tagit fasta på och förädlar hela kedjan från odling/produktion till en unik produkt. Dessa företagare bygger upp sina företag för att klara av konkurrensen från detaljhandeln. LÄS MER
15. Destinationsutveckling - Framgång eller undergång för mindre orter?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Undersökningar har gjorts på landsbygdsturism men begreppet landsbygd innefattar ett mycket stort spann av orter i varierande storlek och med olika förutsättningar. Det kan därför vara svårt att generalisera utvecklingen av destinationer på landsbygden. LÄS MER