Sökning: "massmedia ekonomi"
Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden massmedia ekonomi.
21. Brottspublicering i pressen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för arbete, ekonomi och hälsa (HTU)Sammanfattning : .... LÄS MER
22. Nyhetsmedierna och Göteborgskravallerna : en fallstudie av ideologi, indoktrinering och social reproduktion i svenska nyhetsmedier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Problem bakgrund För sociologin borde massmedierna vara ett ytterst relevant forskningsobjekt, dels för att spåra och avtäcka samspelet mellan rådande diskurser i samhället och mediernas påverkan på dessa, men också för att studera institutionen som sådan, vilka roller spelar den i samhällstrukturen och i vilket beroendeförhållande står den till olika förekommande fält som ekonomi, politik och vetenskap? Speciellt frågorna kring makt, ideologiproduktion och social och kulturell reproduktion borde vara av särskild vikt för sociologin. Trots detta verkar få studier i Sverige vara gjorda med den inriktningen. LÄS MER
23. Kriskommunikation : eller"Det snöade för mycket"
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : When a crisis hits a company, it is very important that the company communicate with its customers. Communication is important for a company in crisis because this is a way for the company to tell their side of the story and thereby try to get the customers to see things their way. LÄS MER
24. Viral Marknadsföring
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: I massmedia har det på senare tid börjat uppmärksammas ett nytt fenomen inom internetbaserad marknadsföring som kallas för viral marknadsföring. Det har dock inte gjorts några studier om vad begreppet egentligen innebär. LÄS MER