Sökning: "massmedia ekonomi"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden massmedia ekonomi.

  1. 21. Brottspublicering i pressen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för arbete, ekonomi och hälsa (HTU)

    Författare :Anna Gustafsson; Helena Jonsson; [2004]
    Nyckelord :Brottslighet i massmedia; Kriminaljournalistik; Moralisk panik; Morgonpress; Kvällspress;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Nyhetsmedierna och Göteborgskravallerna : en fallstudie av ideologi, indoktrinering och social reproduktion i svenska nyhetsmedier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Jonny Sundell; Weine Sundell; [2002]
    Nyckelord :Sociology; Sociologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem bakgrund För sociologin borde massmedierna vara ett ytterst relevant forskningsobjekt, dels för att spåra och avtäcka samspelet mellan rådande diskurser i samhället och mediernas påverkan på dessa, men också för att studera institutionen som sådan, vilka roller spelar den i samhällstrukturen och i vilket beroendeförhållande står den till olika förekommande fält som ekonomi, politik och vetenskap? Speciellt frågorna kring makt, ideologiproduktion och social och kulturell reproduktion borde vara av särskild vikt för sociologin. Trots detta verkar få studier i Sverige vara gjorda med den inriktningen. LÄS MER

  3. 23. Kriskommunikation : eller"Det snöade för mycket"

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Petra Wilhelmsson; Marina Årelid; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; Peter Gustavsson; Kris; Kommunikation; Crisis management; Massmedia; Journalister; Ekonomi;

    Sammanfattning : When a crisis hits a company, it is very important that the company communicate with its customers. Communication is important for a company in crisis because this is a way for the company to tell their side of the story and thereby try to get the customers to see things their way. LÄS MER

  4. 24. Viral Marknadsföring

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ekberg; Fredrik Isaksson; [2000]
    Nyckelord :Business and economics; Viral Marknadsföring; Virusmarknadsföring; Viral Marketing; Marknadsföring på Internet; Word Of Mouth; Pia Lindell; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: I massmedia har det på senare tid börjat uppmärksammas ett nytt fenomen inom internetbaserad marknadsföring som kallas för viral marknadsföring. Det har dock inte gjorts några studier om vad begreppet egentligen innebär. LÄS MER