Sökning: "master economics"

Visar resultat 1 - 5 av 527 uppsatser innehållade orden master economics.

  1. 1. Hennessy to Henny: Brand Hijacking

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moboluwarin Owoturo; Ida Xing Fredmark; Dimitra Papangeli; [2024]
    Nyckelord :Hennessy; brand heritage; luxury brand; brand positioning; luxury positioning; brand associations; hip hop; 2Pac; USA; cognac; LVMH; Business and Economics;

    Sammanfattning : This master case study delves into Hennessy's strategic efforts to dissociate itself from associations with the US hip hop community during the 1990s to the early 2000s in order to reclaim control over their brand. Authored by three master's students, the case study teaching notes provides insights of how students can solve the case of Hennessy's branding challenges and learn from the the innovative strategies Hennessy employed to overcome them. LÄS MER

  2. 2. The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camille Buob; Sebastian Franzén; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Great Brand Debate: An Analysis of Consumer Perceptions for Private Labels and National Brands Across Product Categories Date of the Seminar: 2nd June 2023 Course: BUSN39 – Degree in Global Marketing – Master Lever Authors: Camille Buob and Sebastian Franzén Supervisor: Burak Tunca Keywords: Product Category, Brand Type, Private Labels, National Brands, Consumer Perceptions Thesis Purpose: The aims of the thesis were (1) to investigate the effect of product categories on the perceptions of relative price, quality, risk, and value and (2) to test a moderation effect of brand types (Private Label or National Brand) on the relationships between the product category and the different perceptions. Methodology: A study was conducted with four different products that were representative of two different product categories - food and household, and within each product category different types of brands were selected - private label and national brand. LÄS MER

  3. 3. Jämförelse av genusperspektivens legitimitet i redovisnings- och revisionsbranschen : - En kvalitativ studie med fokus på kvinnans kompetens och maktskillnader

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sara Alhaj Khalifa; Danijella Matic; [2023]
    Nyckelord :Competence; power differences; legitimacy; gender women men ; accounting; auditing affirmative action; Kompetens; maktskillnader; legitimitet; kön kvinnor män ; redovisning; revision kvotering;

    Sammanfattning : Datum: 29 maj 2023 Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare:   Sara Alhaj Khalifa     Danijella Matic     (1999/04/24)    (2000/05/10) Titel: Jämförelse av genusperspektivens legitimitet i redovisnings- och revisionsbranschen - En kvalitativ studie med fokus på kvinnans kompetens och maktskillnader Handledare: Dariusz Osowski  Nyckelord: Kompetens, maktskillnader, legitimitet, kön (kvinnor/ män), redovisning, revision & kvotering  Frågeställningar:  Vilket inflytande har kompetens och maktskillnader på kvinnan i förhållande till hierarkiska uppgångar i karriären inom redovisnings- och revisionsbranschen?Vilka orsaker förklaras ligga till grund för kvinnans svårighet till en hierarkisk karriäruppgång? Vilka konsekvenser och påföljder kan upprättas utifall kvinnor inte kan nå ledande positioner i redovisning- och revisionsbranschen? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka genusperspektiv, med kvinnans roll som utgångspunkt. Studien kommer dessutom att fokusera på legitimitetsfrågor med fokus på kompetens och maktskillnaders inflytande, för att studera kvinnors hinder, möjligheter och konsekvenser för att nå ledarpositioner inom redovisnings- och revisionsbranschen. LÄS MER

  4. 4. Finding economic feasibility in electrified LTL transportation systems

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Eddi Johansson; Tusjant Ruthran; [2023]
    Nyckelord :Electric Trucks; Electrified LTL; Electrified Less-than-Truckload; Electrified LTL Transportation System; Electrified Less-than-Truckload Transportation System; Economics Electrified LTL.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : As electrification of vehicles moves past its infancy and large-scale adoption of the technology becomes reality, application areas within different industries need to be scrutinized. The shift within the transportation sector, especially trucking, can have unidentified economic benefits; which is the focus of this thesis. LÄS MER

  5. 5. Agentproblematik i producentkooperativens ekonomistyrning : En fallstudie av Sydgrönts agentproblematik och dess hantering med fokus på styrning och mål

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Axel gummesson; Adam Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Kooperativ; Styrning; Agentproblematik; Agentteori; Målkongruens; Ekonomistyrning;

    Sammanfattning : Master thesis (4FE18E) Master of Science in Business and Economics, School of Business and Economics at Linnaeus University in Växjö, Spring 2023 Title: Agent problems in producer cooperatives' financial management"A case study of Sydgrönt's agent problem and its management with a focus on governance and goals" Background and problem: Cooperatives make up a significant part of Swedish business life, but are a form of business that is rarely talked about from a research point of view, even though the governance-related challenges are great. The challenges arise when the ownership and management of the company is separated, which means that the owners completely hand over the operational management to an external business management. LÄS MER