Sökning: "mercedes"
Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade ordet mercedes.
16. Ordmånglarens Brunn Wordmonger’s Well
Master-uppsats, Kungl. KonsthögskolanSammanfattning : In my essay I am looking at the common heritage of written signs and images through my own experience of attention deficiency and mental illness. Through this lens of experience in which words and images are vividly transformed and merged, I am reflecting on language and art and their overlapping. LÄS MER
17. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER
18. The paradox of women migrant workers: agency and vulnerabilities. : Understanding the perspective of women migrant workers in Amman, Jordan
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Migration has taken place throughout human history. However, push and pull factors for migration have changed, and some have not been identified during long periods of time. LÄS MER
19. Dramatically Changing Brand Image
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this journal is to further investigate how a brand, during a limited time frame, can change an unwanted image by challenging the stereotypical perceptions of their brand by adding an element of surprise. The research is conducted through a multiple-case study consisting of four cases: Mercedes-Benz, Opel, McDonald’s and Lidl. LÄS MER
20. Säkerhet och Hip-hop : En undersökning av målgruppstänkande i Mercedes-Benz reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur semiotiska resurser används i reklamfilm för att kommunicera till olika målgrupper. I uppsatsen har två reklamfilmer från Mercedes-Benz med två olika målgrupper analyserats. Metoden som har använts i uppsatsen är en jämförande filmanalys. LÄS MER