Sökning: "mercedes"

Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade ordet mercedes.

  1. 16. Ordmånglarens Brunn Wordmonger’s Well

    Master-uppsats, Kungl. Konsthögskolan

    Författare :Mercedes Ardelius Blane; [2019]
    Nyckelord :Wordmonger; adhd; mental illness; fossil; sand; cat sand; instant stone spray paint; painting; process; amphibious poem; logographic and ideographic signs; alto-relievo; low relief; humor; alternate languages; art; surface; 2D; and my love;

    Sammanfattning : In my essay I am looking at the common heritage of written signs and images through my own experience of attention deficiency and mental illness. Through this lens of experience in which words and images are vividly transformed and merged, I am reflecting on language and art and their overlapping. LÄS MER

  2. 17. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Michelsen; Alice Beckman; Julia Torstensson; [2018]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Köpprocessen; Digitalisering; Högengagemangsprodukt; Premiumbil; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER

  3. 18. The paradox of women migrant workers: agency and vulnerabilities. : Understanding the perspective of women migrant workers in Amman, Jordan 

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Maria Mercedes Lopez; [2018]
    Nyckelord :women migrant workers; domestic workers; feminization of migration; gender; agency; vulnerability; Jordan;

    Sammanfattning : Migration has taken place throughout human history. However, push and pull factors for migration have changed, and some have not been identified during long periods of time. LÄS MER

  4. 19. Dramatically Changing Brand Image

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Orheim; Saga Bluhme; Clara Michelsen; [2018]
    Nyckelord :Brand image change; paraprosdokian; cognitive dissonance; brand perceptions; brand prejudices; elements of surprise; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this journal is to further investigate how a brand, during a limited time frame, can change an unwanted image by challenging the stereotypical perceptions of their brand by adding an element of surprise. The research is conducted through a multiple-case study consisting of four cases: Mercedes-Benz, Opel, McDonald’s and Lidl. LÄS MER

  5. 20. Säkerhet och Hip-hop : En undersökning av målgruppstänkande i Mercedes-Benz reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Jesper Hamberg; Olof Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Reklam; sociosemiotik; semiotiska resurser; målgrupper; Mercedes Benz;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur semiotiska resurser används i reklamfilm för att kommunicera till olika målgrupper. I uppsatsen har två reklamfilmer från Mercedes-Benz med två olika målgrupper analyserats. Metoden som har använts i uppsatsen är en jämförande filmanalys. LÄS MER