Sökning: "mobile shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden mobile shopping.

  1. 1. Digital Front End Algorithms for Sub-Band Full Duplex

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Midhat Rizvi; Khaled Al-Khateeb; [2023]
    Nyckelord :Adjacent Channel Leakage Ratio; Bit Error Rate; Clipping and Filtering; Crest Factor Reduction; Digital front end; Digital Pre-Distortion Error Vector Magnitude; Frequency Division Duplex; Power Amplifier; Peak to Average Power Ratio; Peak Cancellation Crest Factor Reduction; Sub Band Full Duplex; Self-Interference Cancellation; Signal-to-Interference Noise Ratio; Signal-to-Noise Ratio; Turbo Clipping; Time Division Duplex; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Sub-band full duplex is a new communication scheme technology, where a single frequency band is partitioned into sub-bands for downlink (DL) and up-link(UL) transmissions, and both can take place simultaneously. The idea behind the sub-band full duplex development is to improve the throughput, and coverage and reduce the latency of the UL communication by allowing the UL reception during the DL transmission. LÄS MER

  2. 2. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelyn Celis; Alicia Edberg; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobile phone; Application; Virtual and Experience; Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobiltelefon; Applikation; Virtuell och Upplevelse;

    Sammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER

  3. 3. AR Shopping List : Exploring the Design Space of Smart Glasses to Allow Real-time Recording with Multiple Input Formats

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yuxuan Huang; [2022]
    Nyckelord :Shopping list; smart glasses; optical head-mounted displays; augmented reality; memory expansion.;

    Sammanfattning : It is widely considered that in-store shopping is a repetitive yet vital activity in human life. People are accustomed to making shopping lists on a piece of paper or on their mobile phones, or more commonly, memorizing the list in their minds. LÄS MER

  4. 4. Hur fungerar mobilshopping i praktiken? : En studie om hur konsumenter använder sin smartphone för att shoppa på olika sätt

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anila Spjut; Malou Ek; [2022]
    Nyckelord :Mobile shopping; Practice theory; Shopping activities; Smartphone; Life circumstances; Social Practice; Mobilshopping; Praktikteori; Shoppingaktiviteter; Smartphone; Livssituation; Sociala praktiker;

    Sammanfattning : Sedan början på 2000-talet har det skett en förvandling i detaljhandelslandskapet. Flera företag har valt att övergå från fysisk butik till att istället bedriva e-handel. LÄS MER

  5. 5. Evaluating and Designing an Engaging Mobile Application Feed by Using Persuasive Design

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Emma Franzon; Joanna Liljedahl Hildebrand; [2022]
    Nyckelord :User-Centred Design; Usability Testing; Usability Evaluation; Vestiaire Collective; Circular Marketplace; Persuasive Technology; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Modeindustrin är en av de främst bidragande faktorerna till människors koldioxidutsläpp. Följaktligen har efterfrågan på second-hand ökat och marknaden har agerat därefter. Ett företag som tillhandahåller denna tjänst är Vestiaire Collective, som erbjuder en second-hand-applikation online för märkesvaror. LÄS MER