Sökning: "modebolag"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet modebolag.

  1. 1. Automatisk synonymgenerering med Word2Vec for query expansion inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kemal Kojic; Emil Petersson; [2018]
    Nyckelord :synonymgenerering; query expansion; e-handel; word2vec; text mining;

    Sammanfattning : I detta arbete undersöks hur väl automatisk synonymgenerering genom maskininlärnings-metoden Word2Vec, som tränats över en datamängd från Google News på hundra miljarder ord, lämpar sig för query expansion inom ehandel. Detta görs genom användning av produkt- och eventdata från ett välkänt modebolag där synonymer genereras utifrån söksträngar som loggats i eventdata genom olika metoder som i sin tur bildar synonymböcker som används i framtida sökningar med hjälp av query expansion. LÄS MER

  2. 2. Exkluderande mode? : En fallstudie om avsaknaden av stora klädstorlekar och varumärkesidentitet hos fyra svenska modebolag.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :SOFIA SALEH; [2015]
    Nyckelord :Brand identity; Segmentation; Targeting; Positioning; Plus sizes; Swedish fashion company; Varumärkesidentitet; Segmentering; Målgruppering; Positionering; Plus-size storlekar; svenska modebolag;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper to analyze whether there is any connection between the brand identity of four Swedish fashion companies and their lack of a comprehensive size range for women.  Both primary and secondary data has been the basis of this paper. LÄS MER

  3. 3. Strategi och kapitalstruktur - Finns det en ömsesidig påverkan? En studie av svenska börsnoterade modebolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Sjöberg; Oscar Lundberg; Maria Palmqvist; [2008]
    Nyckelord :Kapitalstruktur; skuldsättningsgrad; aggressiv och defensiv strategi; offensiv och konservativ strategi; limited liability theory; predatory behaviour theory; modebolag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öppna upp en diskussion kring frågan om huruvida ett företags pris- och outputstrategi och tillväxt påverkas av eller påverkar kapitalstrukturen i samma företag. Vi har utifrån en deduktiv ansats använt oss av både kvalitativ samt kvantitativ data. LÄS MER