Sökning: "motivation detaljhandeln"
Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade orden motivation detaljhandeln.
11. Motivationsfaktorer som främjar medarbetarnas psykiska hälsa. : En kvalitativ forskningsstudie om likheter och olikheter mellan Herzbergs tvåfaktorsteori och faktorer som idag anses främjar medarbetarnas psykiska hälsa.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Följande studie utgår från fenomenet att främja psykisk hälsa hos medarbetarna på arbetsplatsen. Det är en kvalitativ forskningsstudie med deduktiv forskningsansats och hermeneutisk forskningsdesign. LÄS MER
12. "Zlatan tränar ju fortfarande frisparkar" : En kvalitativ studie om kompetensutvecklingens roll inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka kompetensutvecklingens roll inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt hur den påverkar de anställdas motivation och deras lojalitet till företaget. Forskningsfrågor: Hur använder ledningen inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen kompetensutveckling för att motivera sina anställda? Hur påverkar kompetensutveckling serviceanställdas lojalitet till företaget inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen? Finns det några särskiljande karaktärsdrag för kompetensutveckling inom dagligvaruhandeln respektive möbelbranschen? Metod: Studiens empiriska data utgår från tio stycken intervjuer med anställda i olika positioner inom dagligvaruhandeln och möbelbranschen samt experter inom kompetensutveckling. LÄS MER
13. De anställdas nyttjande av friskvårdsinsatser : Motivation, hinder och möjliggörande
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syftet med denna studie var att öka kunskapen om vilka faktorer som möjliggör respektive hindrar anställdas nyttjande av arbetsplatsens friskvårdsinsatser. Vi undersökte även vad det är som motiverar anställda till att nyttja friskvårdsinsatserna utifrån yrkeskategorierna tjänstemän och arbetare. LÄS MER
14. Belöningssystem -En studie om säljare inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Belöningssystem – En kvantitativ studie om säljare inom detaljhandeln Problem: Det finns skilda åsikter gällande vad som kan ses som en motivationsfaktor och inte samt om lön faktiskt kan motivera medarbetare eller inte. När företag ska utforma ett belöningssystem finns det olika faktorer som de bör ta hänsyn till för att undvika risken att implementera ett belöningssystem som inte får den effekt företaget önskat. LÄS MER
15. Vikten av att vara motiverad : En kvantitativ fallstudie om motivation på en av Skandinaviens största koncerner inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Undersöka vilka skillnader och likheter i motivationsfaktorer som går att upptäcka mellan chefer och anställda på detaljhandelskoncernen Nilson Group. Fokus har legat på att undersöka vilka av de inre och yttre motivationsfaktorerna som väger tyngst hos respektive yrkesgrupp och att utreda vilka eventuella samband som finns mellan dem. LÄS MER