Sökning: "multisensory"

Visar resultat 21 - 25 av 69 uppsatser innehållade ordet multisensory.

  1. 21. Saltreduktion genom upplevd och associerad multisensorik : konsumenters upplevelse av sälta i livsmedel genom ett hemtest samt en enkät

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Hanna Johannesson; Josefin Svensson; [2021]
    Nyckelord :Salt; salt reduction; sensory; health; percieved saltiness; multisensory solutions; Salt; saltreduktion; sensorik; hälsa; upplevd sälta; multisensorisk påverkan;

    Sammanfattning : I Sverige äter vi ca 11 g salt per dag, vilket är dubbelt så mycket som rekommenderat. Eftersom ett för högt saltintag innebär risker för hälsan, har livsmedelsföretag i ett Vinnovafinansierat projekt, på uppdrag av Regeringskansliet, gått ihop för att ta fram metoder för saltreduktion, bland annat en så kallat multisensorisk verktygslåda. LÄS MER

  2. 22. The Power of the Five Senses : A Multisensory Brand Experience in Sport stores

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Chiara Lacalendola; Daniella Sinanagic; [2020]
    Nyckelord :Sensory marketing; Customer Experience; Five human senses; Multisensory experience;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. The Pop(up)ular Brand Experience

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Annie Johnson; Julia Carlsson; Rebecca Larsson; [2020]
    Nyckelord :Pop Up Phenomenon; Pop Up Store; Multisensory Marketing; Multisensory Experience; Experience Economy; Brand Loyalty;

    Sammanfattning : It seems that online retail is erasing the presence of physical stores, referred to as the retail apocalypse. Consumers’ desire to experience brands is increasing whilst sensory experiences in the online retail environment are limited. LÄS MER

  4. 24. Body Ownership : An Activation Likelihood Estimation Meta-Analysis

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Martin Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Body ownership; fMRI; ALE meta-analysis; Region of interest; Multisensory integration;

    Sammanfattning : How is it that we feel that we own our body? And how does the brain create this feeling? By manipulating the integration of multisensory signals, researchers have recently begun to probe this question. By creating the illusory experience of owning external body-parts and entire bodies, researchers have investigated the neurofunctional correlates of body ownership. LÄS MER

  5. 25. Approaches to sensory marketing strategies within the beauty retail stores in Sweden : A qualitative insight concerning sensory interplay and sensory overload

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Veronica Grandin; Jessica Jönsson; Jakob Kessén; [2020]
    Nyckelord :Beauty retail stores; multisensory; store atmospherics; sensory congruency; sensory interplay; sensory marketing; sensory overload;

    Sammanfattning : As sensory marketing is becoming a more widely used strategy in the world, the need to distinguish oneself is more important than ever. The general knowledge of sensory cues, their interplay and sensory overload among Swedish retail beauty companies is researched in this thesis. LÄS MER