Sökning: "news gathering"

Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden news gathering.

  1. 6. Natural Language Processing techniques for feedback on text improvement : A qualitative study on press releases

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amanda Björner; [2021]
    Nyckelord :Natural Language Processing; press release; readability; text bias; sentiment analysis; Språkteknologi; pressmeddelande; läsbarhet; språklig bias; ämnesanalys;

    Sammanfattning : Press releases play a key role in today’s news production by being public statements of newsworthy content that function as a pre-formulation of news. Press releases originate from a wide range of actors, and a common goal is for them to reach a high societal impact. LÄS MER

  2. 7. Den lyckligt ovetande internetanvändaren : En studie om sambandet mellan acceptans och transparens för persondata vid personliga rekommendationer online.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Caroline Mörner; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Receiving personal recommendations has today become very common in digital environments. However, little is yet known about how these are perceived by the users directly affected. Previous studies have indicated that attitudes towards personalized content on the internet varies depending under which circumstances they occur. LÄS MER

  3. 8. “Det finns ingen anledning att bränna skepp” - En kvalitativ intervjustudie om sportchefers inställning till objektivitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mikael Ljungberg; Joakim Hulterström; Melker Westerberg; [2020-02-13]
    Nyckelord :Objectivity; Journalism; Sports Journalism; Sports-editor; Interviews; Commercialization; Source; Soft and Hard news;

    Sammanfattning : Objectivity is a vital aspect of the journalistic profession, and a pillar within the code of conduct expected of journalists. Historically, the term first emerged in the United States, as a reaction to previous practises deemed biased and propagandistic in favor of political parties. LÄS MER

  4. 9. "En av gästerna, en kvinna [...] tog med vin, choklad och ost till bjudningen" : En kritisk diskursanalys av våldtäktsmyters användning i svenska nyhetsartiklar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linnéa Hellqvist; Mirkovic Viktoria; [2019]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; rape myths; media logic; news articles; Dagens Nyheter; Expressen; Kritisk diskursanalys; våldtäktsmyter; medielogik; nyhetsartiklar; Dagens Nyheter; Expressen;

    Sammanfattning : Denna studie inriktar sig på att undersöka hur våldtäktsmyter används i svenska nyhetsartiklar. Mer specifikt undersöks sex stycken nyhetsartiklar varav tre kommer från morgontidningen Dagens Nyheter, respektive tre från kvällstidningen Expressen. LÄS MER

  5. 10. Investigating media’s change of attitude towards lobbyism in Sweden : A quantitative content analysis study between the years 1970-2014 and based on theories from the disciplines of politicalscience and sociology

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Ziad Sirafi; [2018]
    Nyckelord :Lobbying; lobby; lobbning; lobbyism; media’s change of attitude; Swedish context of lobbyism; democracy; interest group theory; elite theory; infotainment; news evaluation; news selection; pluralism; corporatism; political system; the mass media; Robart A dahl; David Truman; Karl Marx; Friedrich Engels; Robert Michels and C. Wright Mill; Kanol; David Lowery; Marc Trussler; Stuart Soroka; Herbert P. Kitschelt;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine why the media has a more negative attitude towards lobbyism in 2014 compared to earlier years since the 1970s in Sweden. This study examines first if a change of attitude has occurred between the given years and whether the attitude is more positive, negative or neutral towards lobbyism in recent years compared to earlier years and lastly if the media are comparing different contexts in which lobbying takes place. LÄS MER