Sökning: "nikotinsnus"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet nikotinsnus.

  1. 1. "OM ALLA GÖR DET ÄR DET VÄL OKEJ" En kvalitativ studie om unga kvinnors användande av och inställning till nikotinsnus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Eneberg; Ellen Håkansson Lagerhammar; [2023]
    Nyckelord :snus; vitt snus; nikotinsnus; marknadsföring mot kvinnor; influencer marketing; branding; white nicotine pouches; marketing for women.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Over recent years, there has been an increase in young women’s use of white nicotine pouches in Sweden. Statements have been made about this being a problem for public health since young people risk addiction to a harmful product. LÄS MER

  2. 2. Ursäkta, får man lov att marknadsföra på detta viset? : en retorisk analys och kritisk diskursanalys av framställningen av vitt nikotinsnus av varumärket Volt i podcasten “Ursäkta”

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Klara Bergholtz; Emma Almers; [2023]
    Nyckelord :Nikotinsnus; podcast; livsstil; kritisk diskursanalys; retorisk analys; native advertising; marknadsföring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats “Ursäkta, får man lov att marknadsföra på detta viset? En retorisk analys och kritisk diskursanalys av framställningen av det vita snuset Volt i podcasten ‘Ursäkta’” är skriven av Emma Almers och Klara Bergholtz, studenter vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet, inom ämnesområdet Medie- och Kommunikationsvetenskap. Uppsatsen redovisar hur vitt nikotinsnus, en produkt med kända hälsorisker, på ett väldigt lyckosamt sätt marknadsförs i modern, icke-visuell reklamfinansierad media. LÄS MER

  3. 3. Marlboro-mannen då, influensers idag : En kvantitativ undersökning gällande 16–17 åringars exponering av nikotinsnus via Sociala Medier i Gävle stad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Elin Brodin; William Herrlin Viklund; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : According to a survey conducted by Novus Group International 2020, 37% of youngpeople stated that appealing tastes were a reason to try nicotine pouches. In the samesurvey, a third also stated that a contributing factor to them choosing to test the productsis because they appear in film, television and social media. LÄS MER