Sökning: "nordea marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden nordea marknadsföring.
11. Brand strategy in the Swedish banking industry : A comparative study of Nordea and SEB
Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : A brand consists of more parts than the visible features such as names and logotypes. No matter in what industry a company is acting the brand in itself determines if the company will succeed or not. A successful brand is extremely hard to copy since two exactly similar brands do not exist. LÄS MER
12. Bankers förändring av kreditbedömningen : Konsekvenser vid revisionspliktens avskaffande
Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi; IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Bakgrund: Sedan 1988 har svenska aktiebolag haft en lagstadgad skyldighet att få sina räkenskaper granskade av en kvalificerad revisor, något som snart kommer att förändras. I en pågående utredning presenterades den 3 april 2008 ett förslag om att avskaffa revisionsplikten för 96 procent av de svenska aktiebolagen från och med 1 juli 2010. LÄS MER
13. Bank’s Money Transfer Service in Sweden : Qualitative study of Swedbank, Nordea and Handelsbanken
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : The flows of money from Diasporas or immigrants to their countries of origin (i.e. remit-tance) have become a more and more important source of income for their families and relatives in their home countries. ‘Remittances are the largest source of external financing in many poor countries. LÄS MER
14. Interaktionsprocessen mellan fastighetsmäklare och bank : en observationsstudie av relationen mellan Svensk Fastighetsförmedling och Nordea
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva interaktionsprocessen mellan företagen Svensk Fastighetsförmedling och Nordea. Detta har undersökts i en observationsstudie av interaktionen mellan fastighetsmäklare och bank i samband med en bostadsförsäljning mellan två privatpersoner. LÄS MER
15. Bolån : Har nischbankernas inträde på marknaden förändrat storbankernas agerande vid utlåning till bolån?
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att se vad som förändrats i bankernas krav på utlåning vid fastighetsköp sedan nischbanker trätt in på marknaden. Med hjälp av två fiktiva par har vi sökt svaret hos Swedbank, Länsförsäkringar Bank och Försäkring, Nordea, Värmlands Provinsbank och Handelsbanken i Karlstad. LÄS MER