Sökning: "nudging theory"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden nudging theory.
1. Capacity Analysis of Åre Ski Resort: A Jackson Network Approach
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Åre ski resort is the largest and most renowned ski resort in Sweden, offering excellent skiing opportunities, restaurants, and nightlife in a prime location. Meanwhile, it is often subject to heavy traffic during the peak season and has earned a bad reputation for struggling with long lift queues. LÄS MER
2. Produktdesign mot ohållbar fimpning : Hur kan produktdesign bidra till ett mer hållbart samhälle genom en wearable som uppmuntrar till goda fimp-praktiker?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Projektet har utforskat hur produktdesign i form av en wearable kan bidra till en hållbar utveckling genom att uppmuntra till ordentligt avfallshantering av fimpar så att de inte hamnar löst i naturen. Studien grundar sig i designteorierna hållbar utveckling, design for sustainable behavior och nudging. LÄS MER
3. A Multi-Level Perspective: Construction and Demolition Waste Management System : Case Study: Bengaluru
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggd miljö och energiteknik (BET)Sammanfattning : A significant proportion of construction and demolition (C&D) waste is encompassed within the broader category of global waste. The handling of C&D waste is subject to the influence of a tripartite of environmental, social, and economic factors. LÄS MER
4. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER
5. The Power of Nudging when Working from Home
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Working from home has become common in the aftermath of the Covid-19 pandemic. Extensive research about different aspects of the area has been made, but employee productivity is still an issue that many companies struggle with as employees have gained a new type of freedom when working from home. LÄS MER