Sökning: "nyckelkunder"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet nyckelkunder.

  1. 1. B2B-relationer inom finansindustrin : En jämförande analys mellan två svenska banker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Johansson; Olivia Häkkä; [2023]
    Nyckelord :Key Account Management; Key Network Management; Relationsmarknadsföring; nätverk; B2B-relationer;

    Sammanfattning : Key Account Management har blivit uppmärksammat i tidigare forskning i många aspekter, men däremot har det lagts mindre fokus på betydelsen av nätverk inom företagssamarbeten.Med bakgrund till detta har denna uppsats ett teoretiskt fokus på hur svenska banker hanterarsina nyckelkunder och vilken betydelse dessa har för det fokala företaget. LÄS MER

  2. 2. Customer involvement in the creation of a value proposition for a start-up

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Agnes Smith Jonasson; [2021]
    Nyckelord :Customer involvement; value proposition; value proposition canvas; start-up; EdTech sector; Kundinvolvering; värdeerbjudande; värdeerbjudande-canvas; nystartade företag; EdTech;

    Sammanfattning : Background                   The single most important thing for a start-up is to define how they will satisfy their customers’ needs, as it is the key to survival. This can be done by creating a value proposition that presents the benefits of the product and/or service being sold. LÄS MER

  3. 3. Industrialization of Lithium-Ion Prismatic Battery Cell for the Automotive Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Oliver Liiv; [2020]
    Nyckelord :Industrialization; Project Management; Toolbox; Lithium-Ion Battery; Battery Cell; Prismatic Cell; Automotive; Green-Field;

    Sammanfattning : Energy systems in every part of the world are experiencing accelerated shifts towards more sustainable solutions which will bring far-reaching changes to our daily lives. These rapid transitions will bring impactful and vital changes to the way we fuel our cars, heat our homes and power our industries in the approaching decades. LÄS MER

  4. 4. Korttidskontrakt i fastighetsbranschen. En studie i handelsfastighetsägares incitament att erbjuda korttidskontrakt

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Linda Westersten; [2016]
    Nyckelord :Korttidskontrakt; Popup; Shoppinggalleria; Handelsplats; Kontraktsteori; Nyckelkund; Hyresgästmix;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka handelsfastighetsägares inställning till och erfarenheter av Popup-koncept och korttidskontrakt. Vilka är handelsfastighetsägares incitament att erbjuda korttidskontrakt? Hur ser framtiden ut, fyller denna typ av kontrakt ett behov? Studien är baserad på empirisk materialinsamling som kopplas samman med tidigare forskning inom ämnet Popup, kontraktsteori och shoppinggallerior inom fastighetsbranschen. LÄS MER

  5. 5. Key Account Management process : En jämförande studie av stora och små företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Rafal Mahdi; Sofia Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Key account management; process;

    Sammanfattning : Titel: Key Account Management process Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Rafal Mahdi & Sofia Nilsson Handledare: Akmal Hyder & Zahra Ahmadi Syfte: Syftet med denna studie är att jämföra hur en KAM-process kan skilja sig mellan stora och små företag inom B2B marknad. Datum: 2015-06-03 Metod: Studien bygger på en abduktiv ansats. LÄS MER