Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 1968 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Bland ”haschtomtar” och “tripprapporter”. En kvalitativ intervjustudie om hur kommunikation genom sociala medier påverkar unga människors attityder, kunskap och användning av droger.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Niklas Wallis; Emma Meltzer; [2024]
    Nyckelord :social media; illicit drug use; adolescents; knowledge; attitudes; addiction; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the last decade, technological innovations have become an integral part of the human life experience. Today’s youth spend many hours on social media and use it in multiple ways. During this time attitudes in Sweden have shifted towards a more liberal view on drugs and national drug legislation. LÄS MER

  2. 17. Frihetskamp eller terrorism? En kvalitativ textanalys av irländska och engelska tidningars gestaltningar av det anglo-iriska kriget 1919–1921

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Maja Tindemyr Hagelin; [2024]
    Nyckelord :Anglo-Irish War; The Times; The Irish Times; framing theory; political affiliation; national identity;

    Sammanfattning : This study examines how The Times and The Irish Times framed the Anglo-Irish War from September to December 1920. The research question explores how the British and Irish press framed the Anglo-Irish War based on political and national affiliations. LÄS MER

  3. 18. "Man blir en gladare och friskare människa av körsång" : En kvalitativ innehållsanalys om religiösa organisationers arrangerade aktiviteter och hur dessa marknadsförs

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Emilia Fransson; [2024]
    Nyckelord :Religious organizations; Activities; Internet; Website; Marketing; Content Analysis;

    Sammanfattning : The present study has two aims. Firstly, it investigates whether religious organizations in the Stockholm area have adapted and designed activities for different target groups. Secondly, it explores the means by which such activities are marketed. LÄS MER

  4. 19. Sociala mediers påverkan av unga vuxnas politiska deltagande online : En kvalitativ studie av hur dagens sociala medier påverkar internetanvändares politiska deltagande online

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anton Danielsson; William Yesil; [2024]
    Nyckelord :Sociala medier; Politisk information; politiskt deltagande online; Unga vuxna; Avsiktlig exponering; Oavsiktlig exponering;

    Sammanfattning : This study delves into the influence of social media on the online political participation of young individuals. The research focuses on a sample comprising six students from diverse programs at Örebro University, employing a qualitative methodology centered on semi-structured interviews conducted with all participants. LÄS MER

  5. 20. JUST NU: Studenter granskar pushar : en kvalitativ intervjustudie om hur beslutsprocesser och strategier påverkar svenska nyhetsredaktioners val att skicka ut pushnotiser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Aleksandra Boskovic; Sebastian Luuk; [2024]
    Nyckelord :push notifications; news-values; decision-making process; editorial organization; digital media logic; news distribution; digital journalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to provide an understanding of the reasoning and decision-making processes of Swedish newspapers in their work with push notifications. Hence the overarching research question is: how do Swedish newsrooms reason about the choice to spread certain news through push notifications? In order to answer this research question, seven semi-structured interviews with online editors, news editors and managing editors from three different newspapers (Svenska Dagbladet, Norrköpings Tidningar, Kristianstadsbladet/Norra Skåne) were conducted. LÄS MER