Sökning: "opt-in epost marknadsföring"

Hittade 1 uppsats innehållade orden opt-in epost marknadsföring.

  1. 1. Inbound marknadsföring - att attrahera och behålla kunder : En kvalitativ studie om digital marknadsföring inom modebranchen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Inès de la Croix; Matilda Wollnert; [2022]
    Nyckelord :inbound marknadsföring; inbound marketing; digital marknadsföring; modebranschen; digital marketing; attrahera; behålla; attract; engage; pull strategy; opt-in epost marknadsföring; marknadsföring via sociala medier; sökmotorsoptimering; relationsmarknadsföring; utmaningar; marknadsföring; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföringen har förändrats drastiskt under det senaste decenniet och forskningen visar att traditionella marknadsföringsaktiviteter inte längre är lika effektiva på grund av bland annat ett förändrat konsumentbeteende. Till följd av den förändrade attityden mot traditionell marknadsföring har ett nytt koncept vid namn inbound marknadsföring fått en allt mer framträdande roll på konsument- och företagsmarknaden. LÄS MER